תופעת העזיבה בארגונים הנה בעיה מוכרת וחמורה המאיימת על הארגון ועל רווחת החברה.
מטרתה של עבודת המחקר הנוכחית הייתה לבחון את הקשר בין התנהגות נסיגתית כללית לבין תמיכה ארגונית נתפסת, שביעות רצון כללית ומוחצנות.
הצלחה, קר: פרודוקטיביות ארגונית הנה פונקציה של נוכחות העובד בעבודה. במידה והעובדים לא "נוטים להופיע" בארגון, בין אם על בסיס זמני או קבוע באמצעות היעדרות או כוונות עזיבה ועיבה בפועל ה"הצלחה", כלומר, הפרודוקטיביות מושפעת לרעה. התנהגות נסיגתית זו כבר מתועדות היטב בספרות הניהולית וכוללת "עלות אובדן פרודוקטיביות" וכן בדיקות אודות הקשר בין ירידה בהתנהגות הנסיגתית (כלומר, היעדרויות ותחלופה) לבין נאמנות מוגברת מחויבות ועוד.
העבודה הנוכחית בוחנת את הקשר בין התנהגות נסיגתית כללית לבין תמיכה ארגונית נתפסת, שביעות רצון כללית ומוחצנות.
הסקירה הנוכחית מציגה את המשתנה התלוי, תחילה: התנהגות נסיגתית. לאחר מכן , הוצג המשתנה: תמיכה ארגונית נתפסת . המשתנה: שביעות רצון כללית, המשתנה מוחצנות וכן משתני רקע בהקשר למשתנה הבלית תלוי : התנהגות נסיגתית.
שיטת המחקר בה נעשה שימוש, הייתה שיטה סטטיסטית- כמותנית, אשר כללה בדיקת קשר בין משתנים. הכלי המחקרי לצורך העניין היה שאלון מחקרי אשר בחן את משתני המחקר הנוכחי: התנהגות נסיגתית, שביעות רצון מהחיים , תפיסת תמיכה ארגונית , רמת מוחצנות ומשתני רקע: וותק, השכלה, גיל ומגדר.
המדגם במחקר הקיף 100 משתתפים .ממצאי המחקר העלו כי קיים קשר שלילי בין התנהגות נסיגתית לבין תפיסת תמיכה ארגונית, קיים קשר שלילי בין שביעות רצון מהחיים לבין התנהגות נסיגתית, קיים קשר חיובי בין מוחצנות לבין התנהגות נסיגתית וכי המשתנים: מוחצנות, תמיכה ארגונית ושביעות רצון כללית מנבאים התנהגות נסיגתית באופן מובהק.
מבוא
1.1 התנהגות נסיגתית
1.2 שביעות רצון כללית: הגדרה ומאפיינים
1.3 תמיכה ארגונית
1.4 מוחצנות
1.5 משתני רקע
1.6 דיון
1.7 מודל המחקר
1.8 השערות המחקר
2. השיטה
2.1 מערך המחקר
2.2 אוכלוסיית המחקר המחקר
2.3 כלי המחקר
2.4 הליך
3. ממצאים
3.1 סטטיסטיקה תיאורית
3.2 תוצאות
4. דיון וסיכום
5. ביבליוגרפיה
שאלוני המחקר
פלטים