חוללות עצמית היא אוסף של אמונות ורגשות לגבי היכולת לבצע משימה, האמונות נוצרות ממחשבות ורגשות הבאות והולכות ומציפות את האדם בשלבים השונים של ביצוע המשימה.
מחקר זה בוחן את מאפייני החוללות העצמית ללמידה של קבוצת בנות כיתה י"א ממוצא אתיופי
כאשר האדם חווה הצלחות החוללות העצמית מתחזקת אצלו וכאשר האדם צובר כישלונות הדבר פוגע בחוללות העצמית להמשיך ולהתקדם למשימה הבאה. חוללות עצמית היא מרכיב מפתח של המוטיבציה אשר משפיעה על ההכוונה העצמית ועל ההישגים. לאוכלוסיה האתיופית יש מאפיינים הייחודיים לה דרך המסע שעברו עד להגיעם לארץ ישראל, הקליטה בישראל והשונות במעבר לישראל , הלם תרבותי מפגש עם אורח חיים שונה אפליה וגזענות כל הגורמים הללו תרמו לערעור הסמכות ההורית והציבו בפני המתבגרים את שאלת הזהות שלהם.
נושא העבודה הוא חוללות עצמית ללמידה של קבוצת בנות כיתה י"א ממוצא אתיופי.
במחקר זה השתתפו ארבע תלמידות כיתה י"א הלומדות בבית ספר תיכון במרכז הארץ. הנתונים נאספו באמצעות ארבעה ראיונות, ארבע תצפיות והערות שדה לפני ההתערבות לאחריה.
שאלות המחקר היו: מהם מרכיבי החוללות העצמית ללמידה של התלמידות ממוצא אתיופי לפני ואחרי ההתערבות? ומהם הסיבות להתערערות הסמכות ההורית של יוצאי העדה האתיופית לפני ואחרי ההתערבות?
כלי ההתערבות שיעשה בהם שימוש הם רפלקציה פתוחה, א.פ.ר.ת ואמפתיה.
פרק 1: מבוא וסקירת ספרות
פרק 2: שיטה
הנבדקים
כלי מחקר
מערך המחקר והליך
שיטות לניתוח הנתונים
אתיקה
לוח זמנים
בביליוגרפיה