הספרות מלמדת כי התרבות המזרחית, הנה תרבות המקפחת במידה רבה את האישה בדומה לתרבות האפרו-אמריקאית.
מטרתה של העבודה הנוכחית הייתה לבחון את ייצוג המזרחים בתאטרון ואת הפמיניזם המזרחי כפי שהוא בא לידי ביטוי בהצגה "פאפעגינה".
ההצגה "פאפעגינה" מציגה את הנשים המזרחיות הכבולות למסורת המזרחית ולעדתיות הקיימת. במרכז ההצגה עומדת ימימה עם תהליך ההתבגרות והחניכה שלה, השאלות, התהיות המרדנות, החולמנות ומעל הכל הסקרנות שלה בתהליך ההתבגרות. המשמעות החברתית לעניות דעתי היא ה"אומץ" שבו מעלה חנה וזאנה יוצרת ההצגה את הווייתה של ילדה מתבגרת מה שבעצם שופך אור על צדדים אפלים ושלא נחשפים ביום יום אצל ילדות מתבגרות, נערות בתחילת דרכן הן בתהליך של גישוש וטעיה – הליכה ללא ידיעת הדרך, חיפוש הדרך, הביישנות, הפחד שמה מה שהן מרגישות אינו "נורמלי".
במסגרת העבודה הנוכחית נבחן הייצוג המזרחי ואת הפמיניזם המזרחי כפי שהוא בא לידי ביטוי בהצגה "פאפעגינה".
מבנה העבודה כלל שלושה פרקים:
1. סקירה ספרותית מקצועית שעוסקת בזהות המזרחית – סיכום המושג זהות מזרחית על ידי הכותבים וכן התחום הפמיניסטי בתאטרון ומי שעסק בזה כולל תובנות
2. מתודולוגיה – מאפייני תיאטרון יפו – תיאטרון ערבי-עברי ורקע אודות ההצגה "פאפעגינה".
ניתוח ההצגה – ניתוח הדמויות, ייצוג המזרחי והפמיניזם המזרחי.
ממצאי המחקר מעלים בין היתר כי
המאבק הפמיניסטי מזרחי או האפרו-אמריקאי הוא הביטוי לכך שנשים מזרחיות כיום בעמדה אחרת והן נאבקות כלפי כל שעבוד ואפליה של התרבות המזרחית כלפי הנשים. יתר הזרמים המאפיינים את המאבק הפמיניסטי, למעשה לא נגעו באפליה כנגד מזרחים ככל ונשים מזרחיות בפרט.
אפשר לומר שאימהות שצופות בהצגה יכולות לפתוח צוהר לעולם של ילדה מתבגרת מהצד ולהיות קשובות יותר וללמוד מהצגה מסוג כזה. מלבד התהיות המלוות את גיל ההתבגרות, על ימימה להתמודד עם חייה בצל המנטליות המזרחית על מאפייניה ועם האפליה העדתית המקיפה אותה ותורמת לחוסר בטחון בחייה. המנטליות המזרחית באה לידי ביטוי ביחסה ל האם כלפי ביתה, היא רודה בה, מעליבה אותה ותורמת לחוסר הביטחון שלה ולאמונה כי כלום לא יצא ממנה, כלומר אין דבר שתעשה שיגרום לשינוי מצבה ומעמדה בחברה.
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הזהות המזרחית
2.2 המאבק המזרחי
2.3 פמיניזם מזרחי
2.4 עדתיות בתאטרון הישראלי
2.5 תאטרון אפי
2.6 התאטרון הקהילתי
3. מתודולוגיה
3.1 שדה המחקר
3.2 התקבלות
3.3 עיבוד וניתוח
4 ניתוח ההצגה: פאפעגינה
4.1 דמויות
4.2 הייצוג המזרחי ב"פאפעגינה"
4.3 ביטויו של הפמיניזם מזרחי ב"פאפעגינה"
4.4 סיום ההצגה
5 דיון
6 ביבליוגרפיה