עולם הפרסום נשען כיום על ערוצי מדיה שונים העומדים לרשותם של מפרסמים ומשרדי פרסום הנלחמים על תשומת לב הצרכנים,המוצפים מצידם במסרים פרסומיים אינסופיים, לרוב באופן מתמשך וקבוע, כמעט בכל מקום וכמעט בכל זמן, דבר אשר באופן טבעי יוצר סינון אוטומטי עד כדי התעלמות מחלק ניכר מתוכם.
המחקר הנוכחי בחן את מידת הזכירה ואהדה של פרסומות טלוויזיה המשודרות בערוצים המסחריים במדינת ישראל
לאור הדינמיות וההתחדשות המתמדת בענף השיווק והפרסום, ובשל הצורך של מפרסמים ומשרדי פרסום להישאר מעודכנים ולשכלל באופן שוטף את המסרים הפרסומיים בהם הם משתמשים, המחקר יעסוק באיתור וניתוח המאפיינים העיקריים בפרסומות טלוויזיה אשר ביכולתם להביא לחדירה מיטבית לתודעתו וזיכרונו של הצרכן, וזאת על מנת "להתרומם" מעל כמות ושטף הפרסומות, במטרה להתבלט ולזכות בתשומת לב הצרכנים. מעבר לכך, המחקר יתמקד בפרסומות המשודרות בטלוויזיה הישראלית (ערוצים מסחריים במדינת ישראל), שכן היא עדיין מהווה את מקור הפרסום העיקרי בישראל.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לייצר כלי עבודה אופרטיבי למפרסמים ומשרדי פרסום, הבא לסייע להם באפיון המשתנים ובחירת הפרמטרים שבהם ייעשה שימוש במסגרת הקמפיינים הפרסומיים שבאחריותם.
זאת נעשה תוך איתור וזיהוי אותם המשתנים המביאים לשיעורי זכירה ו/או אהדה גבוהים של פרסומות המשודרות בערוצי טלוויזיה מסחריים בישראל.
השערת המחקר המרכזית היתה כי שיעורי הזכירה של הפרסומת יהיו גבוהים יותר ככל ששיעורי האהדה של הפרסומת יהיו גבוהים יותר.
המחקר התבסס על מדד הפרסומות הזכורות והאהובות של קבוצת גיאוקרטוגרפיה המפורסם בעיתון גלובס כאשר מדובר בבדיקה של 1100 פרסומות.
מממצאי המחקר המרכזיים עולה כי בהתאם להשערה כי שיעורי הזכירה של פרסומות יהיו גבוהים יותר ככל ששיעורי האהדה שלהן יהיו גבוהים יותר.
עוד עולה מהמחקר כי שיעורי הזכירה של פרסומות הינם גבוהים יותר כאשר הדמות שבפרסומת הינה פרזנטור קבוע או כאשר הפרסומת הינה ללא מוסיקה. בנוסף, שיעורי האהדה של פרסומות הינם גבוהים יותר כאשר הפרסומות הינן בעלות פנייה שכלית או כאשר הפרסומות הינן הומוריסטיות.
תקציר
מבוא
סקירה ספרותית
תוצאות אמפיריות
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים