הספורט גדוש באפשרויות למפגש, ללימוד, לשינוי ולגילום של ערכים מוסריים. מכאן עולה השאלה האם השתתפות בספורט עשויה להטיב עם האדם בבחינת התפתחות מערכת אישיותית חיובית יותר הכוללת אמפתיה, סובלנות והפחתת תוקפנות?
העבודה הנוכחית עניינה בפעילות גופנית ( (O.D.T) כאמצעי לצמצום תופעת ההצקות בקרב בני נוער.
במהלך תקופת גיל ההתבגרות, יחסים בין בני הנוער מהווים מקום חשוב בהתפתחות חברתית והפסיכולוגית של בני נוער. יחסים חיוביים עשויים להוביל ולקדם זהות מוצלחת של צעירים החיים בהרמוניה. במקביל, יחסים שליליים עלולים לגרום לבני נוער להתמודד עם שורה של בעיות בגיל ההתבגרות. חשיפה של הפרט להצקה ותוקפנות מעמיתיו פוגעת בהתפתחות הרגשית, החברתית והפסיכולוגית של הפרט.
התכניות העשרתיות החוץ כיתתיות מספקות לילדים סביבה חדשה השונה בתכלית השינוי מסביבת הכיתה המוכרת. הסביבה החדשה מובילה ליצירת מערכת יחסים בעלת תכנים חדשים ואופי אחר. המורה והתלמיד לומדים להכיר אחד את השני באמצעות סיטואציות חדשות, שונות חווייתיות ומאתגרות. מתגלים כישורים ויכולות של התלמיד שעד כה נחשב ל"בעייתי" והמורה מתגלה כדמות תומכת מסייעת סבלנית וחביבה. הסיטואציה מאפשרת גילוי מחודש זה ואילו הפעילות העשרתית עצמה מעמיקה את הגילוי ומשפיעה על האינטראקציה בין המורה לבין התלמיד בהמשך דרכם המשותפת.
מטרתו של המחקר הנוכחי הייתה לבחון האם קיימים הבדלים בין בני נוער שעברו פעילות גופנית ( (O.D.Tלבין תלמידים שלא עברו פעילות גופנית ( (O.D.T ברמת ההצקות אותם הם חווים בבית הספר.
הבדיקה כוללת סקירת ספרות אשר דנה בתופעת ההצקות בקרב בני נוער, פעילות O.D.T (פעילות אתגרית ) ובפעילות גופנית ( (O.D.T) כאמצעי לצמצום תופעת ההצקות בקרב בני נוער . החלק המחקרי כלל ניתוח שאלון אשר נבנה בהתאם למשתני המחקר (הצקות ופעילות O.D.T).
מסקנת המחקר מעלה כי הפעילו המוצעת יעילה בהפחתת ההצקות בבית הספר.
מבוא
רקע תיאורטי
תופעת ההצקות בקרב בני נוער
פעילות O.D.T
פעילות גופנית ( (O.D.Tכאמצעי לצמצום אלימות
שאלת המחקר
השערות המחקר
שיטה
אוכלוסייה
מדגם
כלי המחקר
הליך
עיבוד הנתונים
ממצאים
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים