מתמטיקה היא אחד ממקצועות הליבה בבתי הספר. עם זאת, נושאים כמו גיאומטריה, אלגברה נחשבים כמופשטים מדי, ולכן קשים יותר. ברם תלמידים נדרשים ללמוד מתמטיקה לצורך הבנת קשרים לוגיים וכי הבנת מקצוע הגיאומטריה מהווה מיומנות בסיסית.
מטרתו של המחקר הנוכחי הייתה לבחון האם הכנסתו של הלוח החכם לשיעורי מתמטיקה משפיעה על הפעילות הלימודית בכיתה?
לרוב שיעור המתמטיקה הנו אחד השיעורים הנלמדים בצורה הגרועה ביותר, בעיקר בבתי ספר יסודיים, תלמידים נוטים להתקשות, הביצועים בתחום המתמטי ירודים, קיים מחסור במורים מוסמכים בתחום וחוסר בחידוש שיטת הלימוד.
העבודה הנוכחית עניינה בשימוש ב"לוח חכם" על ידי מורים למתמטיקה. הלוח החכם הוא לוח לבן אינטראקטיבי שפותח ב-1991. הלוח החכם הנו לוח אינטראקטיבי המאפשר באמצעות מגע להציג את החומר, תוך שילוב של קול, צבע, תרשימים, חיבור לאינטרנט ועוד. הלוח החכם נפוץ בעיקר בארצות הברית וידוע ביתרונותיו , כמו גם ביכולתו להוביל לשיפור במקצועות רבים במיוחד במתמטיקה, מדעים ואנגלית.
השאלה הנבדקת היא האם הכנסתו של הלוח החכם לשיעורי מתמטיקה משפיעה על הפעילות הלימודית בכיתה.
הבדיקה נערכה באמצעות סקירה ספרותית הדנה בחרדת מתמטיקה הקיימת בקרב תלמידים, בלמידה משמעותית, סביבת למידה מתוקשבת, מאפייני לוח חכם, יתרונות לוח חכם, עמדות מורים כלפי למידה מתוקשבת, עמדות מורים כלפי לוח חכם ובדיקת השפעת הכנסתו של הלוח החכם לשיעורי מתמטיקה על הפעילות הלימודית בכיתה.
מסקנות הבדיקה העלו כי מורים למתמטיקה חשופים ללוח חכם בבתי הספר באמצעות השתלמויות בנושא; מורים מיומנים טכנולוגית, מציגים עמדות חיוביות יותר כלפי שימוש בלוח חכם; מורים צעירים תומכים יותר בשימוש בלוח חכם; הלוח החכם הנו כלי מדויק מהיר, בעל אפשרות העשרה; הלוח החכם הנו כלי וויזואלי המחבר את התלמידים לנושא הנלמד;
תקציר
מבוא
חרדת מתמטיקה
למידה משמעותית
סביבת למידה מתוקשבת
לוח חכם-מאפיינים
לוח חכם-יתרונות
עמדות מורים כלפי למידה מתוקשבת
עמדות מורים כלפי לוח חכם
השפעת הכנסתו של הלוח החכם לשיעורי מתמטיקה על הפעילות הלימודית בכיתה
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
תצפיות