שוק האופניים בארץ מתאפיין בתחרות אגרסיבית וחריפה, בין שחקניות רבות. כיום, עיקר התחרות נסובה סביב האיכות, כאשר נאמנות הצרכנים, הרוכשים למותגים, נחשבת גבוהה.
המיזם הנוכחי מציג מוצר חדש : גלגלי עזר עם בוכנה הידראולית שעולה ויורדת לפי כובד/משקל הרוכב ופותרת את בעיית חוסר האיזון ושיווי המשקל בין 2 צידי הגלגלים.
קהל המטרה של המוצר המוצע ככלל הינו הורים הרואים בו מוצר פונקציונאלי. ההורים מחפשים פתרון זול, יעיל ובטיחותי לילדיהם . הורים אלו נוטים לערוך בחירה יעילה, לחפש את הדיל האטרקטיבי ביותר בשוק. פלח זה גדל בהתאם למיתון במשק. קהל זה הוא קהל המטרה של המיזם הנוכחי. כמו כן, קיים בידול בין צורתם החיצונית של מרבית המוצרים ובין תכולתם הפנימית (איכות המוצר). הנתונים מלמדים על אטרקטיביות המוצר המוצע: גלגלי עזר. על אף התחרות בענף רכיבי האופניים, למוצר יכולת בידול גבוהה, עניין בקרב הציבור ואיכויות אשר אינן קיימות בחברות אחרות: בטחון מרבי לרוב ואיזון.
המיזם הנוכחי מציג מוצר חדש : גלגלי עזר עם בוכנה הידראולית שעולה ויורדת לפי כובד/משקל הרוכב ופותרת את בעיית חוסר האיזון ושיווי המשקל בין 2 צדי הגלגלים. הבוכנה מתחברת לגלגל הקיים בעזרת מוט פשוט ואום וכך גם לגלגל העזר משני צדדיו. גלגל העזר מתחבר לכל סוגי האופניים ואין צורך בייצור אופניים מיוחדים לצורך כך. הבוכנה, המוצר מיועד לילדים בגילאים 4-10 כעזר ללימוד רכיבה על אופניים. המוצר מספק עצמאות וביטחון.
העבודה הנוכחית הינה תכנית עסקית שיווקית המציעה מוצר חדש בתחום שוק האופניים.
הנתונים שהוצגו מלמדים בעיקרם על אטרקטיביות המוצר המוצע: גלגלי עזר. על אף התחרות בענף רכיבי האופניים, למוצר יכולת בידול גבוהה, עניין בקרב הציבור ואיכויות אשר אינן קיימות בחברות אחרות: בטחון מרבי לרוב ואיזון. לאור האמור, נכון יהיה לכונן מערך שיווקי מתאים לצורך קידום המוצר, שיווקו והטמעתו בקרב צרכנים.
תמצית מנהלים
חלק א: תיאור החברה
פרק ב: ניתוח סביבה שיווקית של הארגון
מודל פורטר
מודל P.E.S.T.L.E
סביבה פוליטית – Politic
סביבה כלכלית – Economy
סביבה חברתית – Social
סביבה טכנולוגית – Technology
סביבה אקולוגית – Ecology
ניתוח SWOT
חולשות
איומים
פרק ג: תפיסה ארגונית לשיווק
מטרות ויעדים
תמהיל שיווק
1. מוצר
2. מחיר
3. מסר – תמהיל התקשורת
פרסום
קידום מכירות
יחסי ציבור
מכירה אישית
צינורות השיווק
מחיר, עלות ערך:
הוצאות השיווק
תחזית מכירות
תחזית רווח והפסד
נקודת איזון
ביבליוגרפיה