בשנים האחרונות אנחנו עדים לכניסתם של ספרי לימוד דיגיטליים לבתי הספר בעולם ובארץ. ספרים דיגיטליים מהווים אתגר חדש במערכת החינוך, שיש לו פוטנציאל לשינוי בדרכי ההוראה- למידה-הערכה והינו נושא עדכני שהולך ומתפשט במערכת החינוך.
מטרתה של העבודה הנוכחית הייתה לבחון מהן עמדות מורים בבתי ספר יסודיים ביחס לשימוש בספרים דיגיטליים וכיצד מורים תופסים את השימוש בספרים דיגיטליים כקשור להעלאת מוטיבציה בקרב תלמידים.
הספרות מצביעה על ההתפתחויות הטכנולוגיות, המזמנות אך עדיין אינן מבטיחות יישום הולם והטעמה אפקטיבית של חדשנות חינוכית. בכלל זה מתעכבת הספרות על התמודדות המורים למול האתגרים הטכנולוגיים ויישומם במערכת החינוך באופן מיטבי.
פיתוח של ספרים דיגיטליים משמעותו שלא די בתכנים דיגיטליים; הם צריכים להיות מקושרים לתכניות הלימודים ויותר מכך לשינוי בדרכי ההוראה. תהליך שילוב טקסטים דיגיטליים לכיתות הלימוד בבתי הספר, מחייב שינוי דרכי ההוראה ושילוב דרכי למידה המבוססים על למידת חקר. יתרה מזו, הרכיב החשוב ביותר הוא תהליך ההכשרה של עובדי ההוראה.
מטרתה של העבודה הנוכחית הייתה לבחון מהן עמדות מורים בבתי ספר יסודיים ביחס לשימוש בספרים דיגיטאליים וכיצד מורים תופסים את השימוש בספרים דיגיטאליים כקשור להעלאת מוטיבציה בקרב תלמידים.
הבדיקה נערכה בקרב 6 מורים העושים שימוש בספרים דיגיטליים / אלקטרוניים, ותיקים וחדש/ים , בעלי השכלה אקדמית.
המסקנה העולה מהמחקר הנוכחי היא כי ספרים דיגיטליים מצויים בשימוש בקרב מורים כיום, וותיקים וחדשים, הם קלים לתפעול והמורים עושים שימוש בספרים הללו ללא קושי מיוחד. כמו כן המורים סבורים כי מדובר בתרומה חיובית ללמידה ולתלמידים.
מבוא
סקירת ספרות
למידה בסביבה מתוקשבת
יעילותם של הספרים האלקטרונים
השימוש בספרים דיגיטאליים והעלאת מוטיבציה בקרב תלמידים
מתודולוגיה
אוכלוסיית המחקר
כלי המדידה
מהלך המחקר
ניתוח נתונים ממצאים
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
ראיונות