בעולם העסקים של ימינו אנו נמצאים בתקופה בה הדרישות לפריון העבודה גבוה יותר ולמיומנויות חדשות רבות ומגוונות הולכות ומתחזקות, רבים מהארגונים מאמינים כי הדרכת עובדים תסייע להם להשיג מטרות אלה, ולכן מושקע הון בפעילויות הדרכה שונות.
עבודה זו בחנה כיצד אפקטיביות ההדרכה מובילה לשיפור למידה וביצועים בקרב עובדים
בארצות הברית בלבד מדובר על השקעה של מאות מיליוני דולרים מידי שנה על ההדרכה, מאחר ומנהלי משאבי אנוש ומנהלי הדרכה חייבים לשכנע את הנהלת הארגונים כי השקעה בסדר גודל כזה היא חיונית, עליהם להעריך את השלכותיה של ההדרכה ולתת תשובות ברורות ומבוססות בנוגע לאפקטיביות ההדרכה ויעילות ואכן, בשנים האחרונות ארגונים רבים מבינים שעל מנת להישאר תחרותיים בסביבה הגלובאלית המשתנה עליהם לנצל את הידע וכישורים של העובדים שלהם.
מחקר זה מסביר את הצורך במערכת הדרכה אשר אחד מתפקידיה להביא למוצר/שירות איכותי יותר.
מטרת העובדה הנוכחית היא לבחון כיצד אפקטיביות ההדרכה מובילה לשיפור למידה וביצועים בקרב עובדי עריית תל אביב באמצעות בחינת השאלה הנוכחית ניתן יהיה למצוא ביסוס אקדמי לאפקטיביות הדרכה בארגון ויכולתה לשפר למידה, יישום ההדרכה ותוצאות עסקיות
הבדיקה כללה מדגם של עובדים אשר השיבו בראיון אישי של שאלות בהקשר בנושא המחקר הנוכחי.
ממצאי המחקר העלו כי קיימת שביעות רצון כללית מההדרכה בארגון ובכלל זה מהגיוון, מהמקצועיות, מהעובדה כי ההדרכות נוגעות לתחום העבודה, מהעובדה כי מחזקות ידע קיים, מעצימות, מגבירות שיתוף פעולה, מעניקות כלים לשיפור, אפקטיביות ויעילות בארגון. עם זאת, משתתפי המחקר טענו כי צורך במדריכים מקצועיים וקשובים, בפרק זמן הדרכה ראוי, בהדרכות ממוקדות לנושאים שונים ומגוונים, להדרכות אשר אינן כוללת נושאים רבים מידי ואינן עמוסות מידי וכן רבים טענו כי אין מספיק הדרכות בארגון ויש לקיים אותן בתכיפות רבה יותר.
מבוא
רקע תיאורטי
הדרכה ולמידה
אפקטיביות הדרכה
מודלים להערכת אפקטיביות הדרכה
הדרכה וביצועים
שאלת המחקר
השערת המחקר
שיטת המחקר
דגימה
כלים
הליך
ניתוח הראיונות
ממצאים
דיון, סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה