הלמידה הארגונית היא אחת מהפעילויות החיוניות ביותר להישרדותם של ארגונים ולשגשוגם. הצורך בלמידה מתמדת ונמשכת של ידע חדש, ניצול הזדמנויות, זיהוי צורך ליצירת יכולות חדשות, למידה מכישלונות והצלחות העבר, ופיתוח כלים חדשים גובר, נוכח ההשתנות המואצת של הסביבה המורכבת והתחרותית שבה פועלים הארגונים.
מטרתה של העבודה הנוכחית הנה לבחון כיצד למידה ארגונית משפרת את המחויבות הארגונית.
למידה ארגונית מובילה גם למחויבות ארגונית בקרב העובדים בארגון, קיימים קשרים משמעותיים בין מחויבות ארגוניות ולמידה ארגונית. גם מערכות יחסים משמעותיות נמצאו בין רמות שונות של למידה ארגונית (למידת יחיד, קבוצה וכו) לבין מחויבות ארגוניות.
הקשר בין מחויבות ארגוניות ולמידה ארגונית נבדק בקרב עובדים של חברת תקשורת. תוצאות המחקר מצביעות על כך שיש קשרים משמעותיים בין מחויבות ארגוניות ולמידה ארגונית. גם מערכות יחסים משמעותיות נמצאו בין רמות שונות של למידה ארגונית עם מחויבות ארגוניות ולמידה פרטית, בקבוצה ורמות ארגוניות. כמו כן נמצא כי ללמידה ארגונית באופן ישיר יש השפעה חיובית על המחויבות והחדשנות הארגוניות.
מטרתה של העבודה הנוכחית הייתה לבחון כיצד למידה ארגונית משפרת את המחויבות הארגונית.
כלי המחקר היה שאלון אשר כלל 3 חלקים: חלק א-מחויבות ארגונית , חלק ב-שאלון פיתוח ובקרה בארגון/ למידה ארגונית , חלק ג- שאלון פרטים אישיים.
ממצאי המחקר העלו כי קיים קשר חיובי בין מידת תפיסת תרבות הפיתוח והבקרה בארגון לבין מידת המחויבות הארגונית, קיים קשר חיובי בין למידה ארגונית לבין מחויבות לנורמות המקובלות בארגון (מחויבות נורמטיבית) ו- קיים קשר חיובי בין למידה ארגונית לבין מחויבות רגשית.
מבוא
סקירת ספרות
למידה ארגונית
מחויבות ארגונית
למידה ארגונית ומחויבות
שאלת המחקר
השערות המחקר
מתודולוגיה
מערך המחקר
אוכלוסייה ומדגם המשיבים
משתנים ומכשיר המחקר
תהליך איסוף הנתונים
עיבוד הנתונים
ממצאים
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים