הפייסבוק היא אחת התופעות שהתפתחו מאוד בקרב הגולשים באינטרנט. עקב השימוש ההולך וגובר של בני נוער ברשתות חברתיות, נוצר צורך לבחון את השפעת השימוש המוגבר עליהם מבחינת התפתחות אישית וחברתית, כאשר בני נוער לעיתים משתמשים ברשתות חברתיות על מנת לפצות על קושי בהיווצרות קשרים חברתיים פנים מול פנים בחברה.
העבודה הנוכחית בחנה באיזו מידה ממלא השימוש ברשתות החברתיות צרכים רגשיים וחברתיים אצל צעירים בגילאי 20-30 ותורם לאינטראקציה החברתית ביניהם?
אחת התכונות החדשות של האינטרנט היא אופי היחסיים התקשורתי שלו: החל מהחלפת מידע ועד בניית יחסים ברשת, יחסי ידידות, יחסים רומנטיים ועוד. מערכות היחסים ברשתות חברתיות מספקות לגולשים פונקציות שונות, כאשר במסגרת הרשת החברתית, ניתן להתווכח, לעסוק בשיח האינטלקטואלי, לשתף רגשית את האחר, לקבל תמיכה, לתכנן תכניות, מאפשר סיעור מוחות, רכילות, פלירטוט ואף ניתן למצוא אהבה. ואכן, הרשת החברתית מאפשרת לגולש לפתח מערכת יחסים לטווח ארוך.
יצוין כי המטרה העיקרית של המשתתפים ברשת חברתית היא האינטראקציה החברתית, קשירת קשרי ידידות וחברות. כלומר אחד מיתרונות האינטרנט הוא היותו מקשר בין קבוצות ויחידים.
העבודה הנוכחית בוחנת באיזו מידה ממלא השימוש ברשתות החברתיות צרכים רגשיים וחברתיים אצל צעירים בגילאי 20-30 ותורם לאינטראקציה החברתית ביניהם?
מטרת שאלת המחקר היא לבדוק עד כמה הרשתות החברתיות אשר הפכו להיות חלק חשוב ובלתי נפרד מחיינו, משפיעות על הצרכים החברתיים והרגשיים אצל אנשים צעירים בגילאי 20-30, ויותר מכך עד כמה הרשתות החברתיות תורמות לאינטראקציה החברתית והבין אישית בין צעירים. במחקר ארצה לבדוק האם הרשתות החברתיות החליפו באופן מוחלט את האינטראקציה החברתית הבין אישית וכיצד.
הבדיקה נערכה באמצעות סקירת ספרות אשר בחנה את עולמם של צעירים ומבוגרים והשימוש שלהם בפייסבוק. בנוסף נערכה בדיקה אמפירית באמצעו שאלונים וניתוחם.
ממצאי המחקר העלו בין היתר כי קיים קשר חיובי בין הכוונה לקבל מסרים תקשורתיים מחברים/מכרים לבין קשרים החברתיים רבים יותר בין קבוצות הומוגניות, קיים קשר חיובי בין היקף הקשרים החברתיים בין קבוצות הטרוגניות לבין כוונה והציפייה לקבל מסרים תקשורתיים מחברים/מכרים , קיים קשר חיובי בן עמדה חיובית כלפי תקשורת באמצעות רשתות חברתיות לבין הכוונה והציפייה לקבל מסרים תקשורתיים מחברים/מכרים.
מבוא
1. סקירת ספרות
1.1 עולמם של מבוגרים צעירים
1.2 שימושים ברשתות החברתיות
1.3 מבוגרים צעירים ורשתות חברתיות- מחקרים קודמים
1.4 השערות המחקר
2. שיטת המחקר
2.1 משתתפים
2.2 שיטת דגימה
2.3 כלי המחקר
2.4 הליך המחקר (אופן העברת השאלונים)
2.5 שיטת הניתוח
3. תוצאות
4. דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים