על פי הספרות, נודעת חשיבות רבה להבנת מורכבות היחסים בין הורים ומורי בית-הספר. דברים אלו יפים גם ליחסי הורים-גננות.
עבודת המחקר הנוכחית עסקה בחשיבות במעורבותם של הורים בגן הילדים וכיצד תורמת להתפתחות הילד
עבודה זו דנה בחשיבות הקשר והשיתוף עם הורי הגן בפעילות הגנית, ובשיתוף פעולה עם הצוות החינוכי. בשנים האחרונות, הקשר בין מערכת החינוך והבית העמיק והתרחב העמקת הקשר הביא להגדלת מעורבות ההורים בתהליך החינוכי. נראה כי החברה הישראלית נמצאת בעיצומו של תהליך שבו יותר ויותר הורים רוצים להשפיע על החינוך הניתן לילדיהם.
מכאן נשאלת שאלת המחקר : החשיבות במעורבותם של הורים בגן הילדים וכיצד תורמת להתפתחות הילד?
השאלה המחקרית נבדקה באמצעות ראיונות בקרב ארבע גננות ו-חמש אימהות
ממצאי הראיונות מלמדים גם כי למהות הקשר השלכות רבות על הגננת, על מוטיבציית הגננת ועל הילד, כאשר נמצא כי קשר חיובי בין גננת להורה מוביל לסיפוק וקידום הילד, כלומר קשר חיובי בין הגננת להורה משפיע על רווחתו של הילד, הוא חש טוב יותר כאשר מתקיימת הרמוניה בין הגננת להוריו, הוא מצליח להתקדם ולצאת נשכר ממערכת יחסים טובה בין הוריו לבין הגננת המצויה עמו מריבת שעות היום.
מבוא
סקירת ספרות
ההורים במערכת החינוך
תקשורת עם הורים
מערך היחסים בין הגננת להורים
מערך היחסים בין הורים לגננת מתוך זיקה לגננת
יתרונות הגננת
היתרונות להורים
היתרונות לילד
הקשיים והבעיות במעורבות ההורים
בעד ונגד מעורבות הורים
מתודולוגיה
אוכלוסיית המחקר
ממצאים
דיון
מסקנות
סיכום
המלצות עקרונות ושיתוף פעולה
ביבליוגרפיה
ראיונות