בשנים האחרונות קיימת מגמה של תמורות ושינויים בכל הקשור בהתנהלות בתי ספר. כחלק ממגמה זו, שיפור מיומנות המנהל בבית הספר מלמד על מעבר ממנהל היררכי בירוקרטי למנהל השם דגש גם להיבטים רגשיים.
העבודה הנוכחית בוחנת כיצד נתפסים המנהלים במערכת החינוך והאם הם מנהיגים מהדהדים?
למנהלים המציגים רגשות במסגרת העבודה השפעה עמוקה על העובדים ועל רגשותיהם במסגרת העבודה . מנהיגים מהדהדים אלו מנהיגים העושים שימוש במיומנויות של אינטליגנציה רגשיות וחברתיות כדי לחדש את עצמם, ליצור קשרים חיוביים, ולטפח סביבה בריאה ותוססת הגורמת גם לאחרים לפעול למען מטרה משותפת. הם עושים זאת באמצעות מודעות, תקווה וחמלה.
העבודה הנוכחית בוחנת כיצד נתפסים המנהלים במערכת החינוך והאם הם מנהיגים מהדהדים? הבדיקה נערכה באמצעות הגדרתה של המנהיגות והמנהיגות החינוכית, הגדרת המושג אינטליגנציה רגשית ודיון בתכונות המנהיגות המהדהדת. הבדיקה האמפירית כללה 3 ראיונות על מנת לעמוד על המנהל במערכת החינוך ועד כמה הוא מתפקד כמנהיג מהדהד. בסיום העבודה נערך דיון ומסקנות ביחס לשאלת המחקר וממצאי המחקר.
_ממצאי הראיונות העלו כי מנהלים מהווים דמויות משמעותיות עבור המורים בהיותם מספקים תמיכה רגשית למורה אשר זקוקה לתמיכה מעין זו. בכוחו של המנהל גם להגביר את תחושת השייכות של המורה ובכך לסייע למורה מבחינה רגשית ומקצועית. באמצעות מערכת חמה ומלוכדת ניתן לקדם את המורה מבחינה רגשית וכך גם לתרום מקצועית.
המנהלים מציגים אינטליגנציה רגשית, הם קשובים, יוצרים סביבה רגשית חיובית ועל כן מהווים מנהיגים מהדהדים במידה מסוימת.
מבוא
סקירת ספרות
מנהיגות מהי?
מנהיגות בחינוך
אינטליגנציה רגשית
מנהיגות מהדהדת
שיטה
תוצאות
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה