חדשנות היא ניתוח או שילוב של כמה מושגים ויצירת חשיבה חדשה ותפיסה שלא הייתה זמינה קודם. חברות חדשניות, בתגובה לשינויים סביבתיים מפתחות יכולות חדשות שיעזרו להן להשיג ביצועים גבוהים יותר ומוצלחים יותר.
הנושא הנדון במסגרת העבודה הנוכחית הוא חדשנות טכנולוגית על סוגיה (פטנט/מחקר ופיתוח ועוד) והשפעתה על הצלחתה העסקית של החברה (עלייה ברווחים, במכירות, עלייה בתשואת המניה).
חדשנות מוגדרת כפיתוח והשדרוג של מוצרים חדשים, אימוץ של טכנולוגיות חדשות. חדשנות ידועה כגורם קריטי לחברות היוצר ערך לחברה ויתרון תחרותי בסביבה המורכבת והדינמית ביותר של היום. חדשנות מוגדרת כתהליך נפשי שמוביל ליצירה של תופעה חדשה; תופעה זו עשויה להיות חומר חדש או מוצר רוחני, (שירות חדש או טכניקות חדשות).
הגדרה אחרת גורסת כי חדשנות היא תהליך של המצאה חדשנית, ביצוע, ומסחור חדש. חדשנות מקבילה ליצירתיות, שכן שניהם מהווים מקור ליתרון תחרותי. חדשנות הנה בחירה רעיון, פיתוח, ומסחור.
הביצועים הפיננסיים של החברה נמדדו באמצעות ארבעה פריטים: שיעור הכנסות מהמכירות הולך וגדל; שיעור הרווח הולך וגדל; שיעור הולך וגדל של החזר על השקעה ו-שיעור נתח שוק הולך וגדל. תוצאות מרבית המחקרים העלו כי קיים קשר חיובי בין חדשנות טכנולוגית וביצועי פירמה.
הנושא הנדון במסגרת העבודה הנוכחית הוא חדשנות טכנולוגית על סוגיה (פטנט/מחקר ופיתוח ועוד) והשפעתה על הצלחתה העסקית של החברה (עלייה ברווחים, במכירות, עלייה בתשואת המניה).
שאלת המחקר בחנה את הקשר בין רמת החדשנות הטכנולוגית לבין הצלחה עסקית, כאשר רמת החדשנות הטכנולוגית הנה משתנה בלתי תלוי והצלחה עסקית הנה המשתנה התלוי למחקר הנוכחי.
הבדיקה נערכה באמצעות סקירת מאמרים אקדמיים מבוקרים וספרות רלוונטית.
ממצאי המחקר מעלים בין היתר כי היתרונות והגורמים לאימוצה של החדשנות בהחלט ברורים ולכן גם ארגונים רבים פועלים ללא לאות על מנת לאמץ טכנולוגיות חדשניות. בנוסף לאמור חברות בעלות מבנה היררכי עשויות לאמץ טכנולוגיות ולהפחית את עלויות הייצור, וכן קיימת מערכת יחסים בין אימוץ טכנולוגיה וגודל חברה. כמו כן, היעדר לחץ תחרותי עשוי להיות אחת סיבות לשיעור אימוץ נמוך של טכנולוגיה בקרב חברות בינלאומיות ומקומיות.
פרק 1: מבוא
פרק 2: חדשנות טכנולוגית
2.1 סוגי חדשנות
2.2 חשיבות החדשנות הטכנולוגית
2.3 חדשנות טכנולוגית: שיטות עבודה
2.4 חסמים וקשיים להשגת חדשנות טכנולוגית
2.5 אופן מדידת רמת החדשנות
פרק 3: הצלחה עסקית
3.1 אופן מדידת הצלחה עסקית
3.2 גורמי מפתח להצלחה עסקית
פרק 4: דיון בשאלת מחקר
פרק 5: סיכום ומסקנות
5.1 מסקנות
5.2 המלצות למנהלים
5.3 טבלה של 5 מאמרי הליבה של העבודה
פרק 6: מקורות