תקשורת היא יצירה או החלפה של מחשבות, רעיונות, רגשות, והבנה בין השולח לבין. תקשורת היא תהליך דו-כיוונית של החלפת מידע. במילים אחרות, שני אנשים או יותר חולקים את המידע על נושא מסוים והם מגיעים למשמעות, או לתכנית פעול.
עבודה זו הינה סקירת ספרות הבוחנת את השפעת תקשורת אפקטיבית בין ההורים לבין בית הספר ורמת מעורבותם על הישגי ילדיהם בלימודים.
"מחברת קשר" או "יומן דיאלוגים" היא ספר או מחברת המאפשרת לכל תלמיד ולכל מורה לנהל שיחות כתובות לאורך הזמן שבו הם מבלים יחד בכיתה . כלומר, מהווה כלי תקשורתי בין הבית לבין בית הספר אותה הילד נושא מהבית לבית הספר מדי יום. המחברת מכילה ערכים שנכתבו על ידי מורים והורים בנוגע לפעילותו של הילד. מחברות קשר גם מכונות יומן יומי, מחברת נסיעות, כתב עת דיאלוג, כרטיס דו"ח יומי ועוד.
הרציונל העומד מאחורי מחברת הקשר הוא שמסרים כתובים הם הצורות הנפוצות ביותר בשימוש של תקשורת בין הורים למורים כאשר תקשורת כתובה היא מועילה משתי סיבות עיקריות:
* היא מספקת מוצר קבוע שיכול לסייע בשמירה על קשר בכתב.&
* יש אנשים שמסוגלים לבטא את עצמם בצורה יעילה יותר בכתב מאשר בצורות אחרות של תקשורת.
מדובר ב דרך טובה לתקשורת היא מחברת קשר בין הורים למטפלים, ובה דיווח יום יומי על כל שינוי שקורה בבית ובביה"ס. ההורים יכולים לדווח על כל דבר שקרה בבית, וכן להביע את רצונותיהם ולהציע את הצעותיהם. מטפלים ומורים מדווחים על תכנית הלימודים, תכנית חברתית ודרך מוצעת או קיימת. ביחד נוצרת השלמה של ההורים והצוות החינוכי-טיפולי.
תקשורת ותקשורת אפקטיבית
מעורבות הורים
סוגי המעורבות: שיתוף או קונפליקט
קשר הורה-מורה במערכת החינוך
השפעת מעורבות הורית על תלמידים
ביבליוגרפיה