תפקיד אמצעי התקשורת ההמוניים בתהליך הבניית המציאות הינו מרכזי, מכיוון שהם מספקים מידע סלקטיבי ולמעשה "ידע חברתי" על החיים, מנקודת מבט של קבוצות חברתיות שונות.
עבודה זו הינה סקירת ספרות לעבודת סמינריון אקדמית הבוחנת את השפעת התקשורת על דעת הקהל
תיאוריית "ההבניה החברתית של המציאות" (The social construction of reality) מתבססת על הטענה כי אנו חיים בעולם שבו לאנשים, לעצמים ולפעולות המתרחשות אין משמעות אחת קבועה בהירה או ברורה. מסיבה זו מנסים דמויות חברתיות ליצור ולכפות משמעות סובייקטיבית למציאות, תוך ניסיון להציגה כ"אובייקטיבית".
אנו נוטים לפעול על פי המציאות הנבנית בלי להעריכה מחדש, בלי מודעות להקשר בה נבנתה ולמעורבות וההשפעה של קבוצות, מגזרים וארגונים שונים ביצירתה
חדשות מובנות חברתית על ידי מסגרות מזוהות שמושפעות מהדרך שבה כתבים אוספים, מסננים ושופטים אינפורמציה. מלבד תפקיד איסוף ודיווח על אירועים מרכזיים בחדשות ישנם אילוצים כלכליים, חברתיים, מקצועיים ותרבותיים, בזמן הפקת החדשות, המקדמים "הגדרות של מציאות". מכאן נובעת הטענה כי אמצעי התקשורת מבנים את המציאות ולא רק משקפים אותה והם נמצאים בבסיס ההבנייה החברתית.
סקירת ספרות
ביבליוגרפיה