ההבדלים בין המינים בלימודי המתמטיקה בולטים במספר מישורים עיקריים: בהיקף הבחירה של בנים ובנות בלימודי המתמטיקה , ברמות ההישגים של בנים ובנות ובהבדלים בתפיסת המרחבית.
עבודה זו הינה סקירת ספרות לעבודת סמינריון אקדמית הבוחנת את ההבדל בין בנים לבנות באמונותיהם כלפי מקצוע המתמטיקה
הספרות המחקרית דנה רבות אודות ההבדלים בין המינים בלימודי המתמטיקה ואחד ההבדלים העיקרים באים לידי ביטוי בהישגי בנים גבוהים יותר מהישגי בנות, בעיקר בחטיבת הביניים. ניתוח ב -75 מדינות, העלה גם כי בנים קבלו ציונים גבוהים יותר מאשר בנות במתמטיקה. הנשים מעדיפות שינון לעומת למידה אוטונומית והן גם פחות בטוחות מאשר גברים ביכולת שלהן לפתור בעיות מילוליות.
חלק מהחוקרים מאמינים כי יש סיבות גנטיות להבדלים בין בנים ובנות בביצועים במתמטיקה. עם זאת, אם ההבדלים בין המינים בהישגים במתמטיקה הם תוצאה של גורמים ביולוגיים, הם צריכים להישאר קבועים יחסית בין תרבויות שונות. הבדלים בין המינים בהישגים במתמטיקה לטובת גברים על פני תרבויות רבות ושונות תומכים בהשפעתם של גורמים ביולוגיים על הישגים אקדמיים.
עם זאת, מחקרים עדכניים קוראים תיגר על מגמה זו , כאשר מחקרים אחרים הראו שאין הבדלים בין המינים בביצועי מתמטיקה .
ממצאי העבודה מראים יתרון במרבית המחקרים לבנים בתחום הביצועים, האמונה בהצלחה, הציפייה והאמונה בהצלחה בראיה והתפיסה המרחבית ועוד. ממצאים מראים הבדלים קוגניטיביים בראיה והתפיסה מרחבית בין גברים ונשים.
סקירת ספרות
ההבדל בין בנים לבנות באמונותיהם כלפי מקצוע המתמטיקה
ביבליוגרפיה