קשר הורה מורה הינו קשר מורכב הכולל בתוכו רבדים רבים. הקשר מושפע ממרכיבים אישיותיים והיסטוריים של המשפחה, ההורה, המורה ושל התהליכים התרבותיים המתקיימים לאורך השנים.
עבודה זו הינה סקירת ספרות לעבודת סמינריון אקדמית הבוחנת את תרומת קשר הורה- מורה לרווחתו של התלמיד .
הקשר בין ההורה למורה יכול להיות חיובי וטוב לכל הצדדים אך יכול גם לשאת עימו בעיות רבות אשר ישפיעו על המעורבים הישירים והעקיפים שבו. ימי הורים אשר הינם חלק ממערך מסודר של תקשורת הורים-מורים, והם עשויים לתרום לביסוס יחסים טובים בין מורים להורים.ימים אלו הם הערוץ העיקרי שדרכו הורה מקבל משוב על תפקוד ילדו בבית הספר והם תורמים גם לשיפור תפקוד התלמיד בבית הספר, משום שבמסגרת יום ההורים גם התלמיד מקבל (באמצעות הוריו) משוב מן המורה על תפקודו.
בעבור מרבית ההורים יום זה מזמן את המפגש היחיד עם מחנך הכיתה, המורים המקצועיים והמנהל. ישנה חשיבות מרבית להציג להורים תמונה רחבה ככל האפשר על מצבו של הילד בכל התחומים: הלימודי, הרגשי והחברתי דבר זה מתאפשר רק כשהתקשורת בין המורה וההורים טובה ומבוססת על אמון וכבוד הדדי , הערכה הדדית ומתבצעת באווירה נינוחה. יום ההורים יכול לתרום רבות לביסוס הקשר שבין המורים להורים.
תרומת קשר הורה- מורה לרווחתו של התלמיד בחינוך המיוחד
ביבליוגרפיה