ככל שהעבודה מאופיינת ביותר מורכבת, מעניינת עם יותר אתגר, יותר אפשרויות צמיחה, יותר אוטונומיה- כך העובד יחווה הרבה יותר אירועים שיעוררו בו רגשות חיוביים.
סקירת ספרות לעבודת סמינריון העוסקת בעבודה רגשית בקרב מלצרים.
עצמאות בעבודה היא אחד הגורמים הממתנים את תופעת הדיסוננס הרגשי. עצמאות בעבודה היא המידה שבה ניתנים לעובד חופש, עצמאות ושיקול דעת בביצוע משימותיו . בסביבה של עבודה עצמאית, הפגנת הרגשות מרצון מרמזת על כך שלנותן השירות יש שיקול דעת בבחירה אם להחליף את הנורמות המקובלות בארגון או לשנות כללי הפגנת רגשות שאינם מקובלים עליו, לציית לרגשות שהוא חווה ובכך להפחית את הדיסוננס הרגשי
השפעת דרישות התפקיד לבטא רגשות חיוביים על התסמינים הגופניים הייתה חזקה בעיקר אצל אנשים שדיווחו על הזדהות נמוכה עם הארגון או על מעורבות אישית נמוכה בעבודתם. עבודה רגשית פוגעת בעיקר בבריאותם של אנשים שהפגנת הרגשות שלהם בעבודתם אינה ייצוג אמיתי של אמונותיהם האישיות.
כיום ארגונים מוכנים יותר ויותר ליצור עבור הלקוחות איכות שירות גבוהה ואינטראקציות חיוביות בין העובדים לבין הלקוחות. כתוצאה מכך, רכיב מרכזי במסגרת השירות ללקוח, כולל הצגת רגשות של עובד השירות.
העבודה הרגשית בקרב עובדי שירות מנבאת מעבר לרגשות שליליים, מנבאת גם שחיקה, בעקבות תוצאות פיזיולוגיות רגשיות, רמות נמוכות של ביצועים, יכולת ויסות רגשית, מתח ואינטראקציה מתמדת עם לקוחות
רבים מן התפקידים והמקצועות דורשים מן העובד לבטא רגשות מסוימים כחלק מן התפקיד. הדרישה לשלוט בביטוי הרגשות בדרכים מסוימות היא מרכיב משמעותי בעבודתם של עובדים רבים ועובדי שירות בפרט.
האינטראקציה הראשונית שלהם עם הלקוחות הנה משמעותית, כאשר תקשורת אישית כמו חיוך מקסימאלי במהלך אינטראקציה ראשונית עם לקוחות , עדכון ביחס לשמו הפרטי של המלצר , הבעת תודה אישית ויידוע הלקוח אודות ארוחת ערב מיוחדת מתישהו בעתיד. התנהלות זו של מלצר מובילה לקוחות לחוש מחויבים להחזיר טובה לאדם עושה להם טובה .
השפעת עבודה רגשית על העובד
השפעה רגשית-בריאותית
עבודה רגשית בקרב עובדי ענף השירות והמסעדנות
התנהגויות טיפים
ביבליוגרפיה