הלקות ADD/ ADHD רווחת באוכלוסייה וכי סטודנטים רבים לוקים בה. הלקות משפיעה על הישגיהם הלימודיים והאקדמיים כמו גם על הערכתם העצמית וכן על מיקוד השליטה שלהם.
סקירת ספרות הבוחנת את הקשר בין הערכה עצמית, מיקוד שליטה לבין בקשת עזרה בקרב סטודנטים בעלי ADD/ ADHD
הנכונות לבקשת עזרה היא אחד מאופני ההתקשרות המכוונים כלפי האחר והיא נועדה להשגת תמיכה / סיוע בעת מצוקה.
המשתנה המשמעותי ביותר המשפיע על הנכונות לבקש עזרה הנו המין, (נשים פונות לעזרה יותר מגברים). כמו כן נמצאו משתנים נוספים משמעותיים כגון: רמת תמיכה חברתית (אנשים עם מספר חברים גדול יותר ייטו יותר לבקש עזרה), ודפוס התמודדות אקטיבי (אנשים שמגדירים עצמם כבעלי דפוס התמודדות אקטיבי בשעת מצוקה) נוטים יותר לבקש עזרה.
הערכתו העצמית של הפרט מניעה אותו לבקש עזרה כאשר פרטים בעלי הערכה עצמית גבוהה, בדרך כלל ימעטו לבקש עזרה ואילו פרטים בעלי הערכה עצמית נמוכה יבקשו עזרה לעיתים קרובות. כלומר פרטים בעלי הערכה עצמית גבוהה ימעטו לבקש עזרה לבעיות פסיכיאטריות או ימעטו לבקש עזרה מהקולגות שלהם במשרד וכדומה.
המושג מיקוד שליטה מתאר את הדרך בהא האדם, מקשר בין סיבות ותוצאות. יש אשר מייחסים סיבות ותוצאות לאירועים המתרחשים להם (בעלי מיקוד שליטה פנימי) ויש מיחסים סיבות ותוצאות לגורמים חיצוניים (בעלי מיקוד שליטה חיצוני).
חוקרים אשר בחנו את מדד מיקוד השליטה כמשתנה המשפיע על בקשת עזרה העלות ממצאים סותרים, כאשר יש אשר טענו כי בעלי מיקוד שליטה חיצוני מסתגלים יותר ולכן יטו פחות לבקש עזרה ואילו בעלי מיקוד שליטה פנימי מסתגלים פחות ורואים מצבים שונים כמאיימים וכבלתי נשלטים ולכן נוטים יותר לבקש עזרה.
הפרעת קשב וריכוז : הגדרות ומאפיינים
הערכה עצמית : הגדרה, גישות ומאפיינים
מוכנות לבקשת עזרה והקשרה להערכתו העצמית של הפרט
מיקוד שליטה והקשרו לבקשת עזרה
סיכום וכיוונים אפשריים
ביבליוגרפיה