ליקויי שפה ותקשורת הם בין תכונות הליבה של אוטיזם . כמחצית מילדים ומבוגרים עם אוטיזם כלל אינם מדברים. מיומנויות תקשורת חברתיות כוללות מערך רחב של התנהגויות מילוליות ולא מילוליות המשמשות אינטראקציה חברתית הדדית.
סקירת ספרות זו בוחנת את השפעת דרכי תקשורת שלמדו ילדים בעלי אוטיזם על תפקודם התקשורתי בחיי היום יום.
על פי ה-DSM-4 Pervasive Developmental Disorder – PDD – הפרעה התפתחותית נרחבת, או ASD – Autistic Spectrum Disorder: זוהי הפרעה בה הכישורים החברתיים המצופים בהתפתחות השפה ובדרכי ההתנהגות אינם מתפתחים בצורה תקינה בילדות המוקדמת. ההפרעה משפיעה על שטחי תפקוד נרחבים.
הפרעה מהספקטרום האוטיסטי נחשבת בארה"ב לאחת מן הנכויות ההתפתחותיות השכיחות בקרב ילדים. היחס בין בנים לבנות הוא בת אחת לכל שלושה עד ארבעה בנים. מקובל להניח כי ההפרעה נגרמת עקב שילוב גורמים גנטיים וסביבתיים. יחסי הגומלין המורכבים בין הגנטיקה לסביבה הם הקובעים את הסיכוי להופעת האוטיזם ולחומרתו
ליקויי שפה ותקשורת הם בין תכונות הליבה של אוטיזם . כמחצית מילדים ומבוגרים עם אוטיזם כלל אינם מדברים
מיומנויות תקשורת חברתיות כוללות מערך רחב של התנהגויות מילוליות ולא מילוליות המשמשות אינטראקציה חברתית הדדית.
לאוטיסטים בעלי ליקוי תקשורת חמור פחות הזדמנויות למעורבות בבית ספר ובקהילה בנוסף שיפור בביטוי מילולי, נקשר עם ירידה בבעיות התנהגות, מגביר רגשות חיובים, ורמות גבוהות יותר של קשב
מחקרים מוקדמים מצאו כי אוטיסטים מתקשים בחיקוי סימנים ידניים וכן בעיות מוטוריקה עדינות גם תורמים לקושי ללמוד סימנים ידניים. עם זאת, תמונות וסמלים, אשר בדרך כלל
מספקים ייצוגים דו ממדים דומים יכולים להיות קלים יותר לחלק מהילדים עם ASD .
PDD מהו?
חמשת סוגי "לקות התפתחותית נרחבת"
אוטיזם- הגדרות ומאפיינים
לקות איכותית באינטראקציה חברתית
לקות איכותית בתקשורת המילולית והלא מילולית, ובפעילות דמיונית
רפרטואר מוגבל של פעילויות ותחומי עניין
דרכי תקשורת
ביבליוגרפיה