החלטות הקנייה של הלקוחות של היום אינן מבוססות על דבר אחד מבוססות רק על איכות המוצר ומחירו אלא גם על הקשר שיש להם עם החברה ועם ההון האנושי שמייצג אותה.
סקירה זו בוחנת היבטים בהחלטות הקנייה של הצרכנים לפי מוערבות גבוהה או נמוכה דרך מאמרים אקדמיים ודעותיהם של החוקרים בנושא
תעשיות רבות בארץ ובעולם עברו שינויים רבים בעשור האחרון ונהיו מודרניות מבחינה תפעולית, מעבר לחברות שהופרטו ועברו לידי קבלנים פרטיים בכדי להתייעל, המגמה הקיימת היום ועדיין מתפתחת היא שירות הלקוח דרך כל אמצעי אפשרי ולא אך ורק בצורה פרונטלית כמו שהיה נהוג.
הבנקים לדוגמה עברו הפרטה וחזרה וחדרו לשוק הבינלאומי עם השחקנים הבינלאומיים מצד אחד ומצד שני קבלת פיקדונות ומתן מתקדם להרחבת שירותים למגוון רחב של מוצרים.
החלטות צרכניות המתקבלות בדרך כלל כתוצאה מתהליך איסוף מידע וארגונו.
תהליך זה אמור להיות משותף לרוב ההחלטות, אם כי כמות המידע שנאסף לקבלת החלטה והזמן המוקדש לה יכול שישתנה בהתאם לתכונותיהם האישיות של הצרכנים, סוג המוצר או השירות, המחיר ותכיפות השימוש בו.
המעורבות יכולה להיות מצבית- כלומר, אני מעורב במקומות שונים בזמנים שונים, ובמצבים שונים. בזמן רעב אני יותר אימפולסיבי לגבי קניית מוצרי מזון.
המעורבות יכולה להיות גם מתמדת/קבועה (בעלת עוצמה לטווח הארוך)- כלומר, תמיד אהיה מעורב באותו הדבר באותה המידה. לדוגמא, בכל הקשור לבריאות ילדיי תמיד אהיה מעורב. המעורבות יכולה להתייחס למוצר, למותג, לפעילות צרכנית או למצבי צריכה.
תקציר
מבוא
סקירת ספרות
מעורבות נסיבתית-
סיכום:
ביבליוגרפיה