משבר הוא שעת מבחן לערכי הארגון. הנהלת הארגון נבחנת אז ביכולתה ליישם בעקביות את הערכים המנחים את הארגון בשגרה. חברות רבות משקיעות מאמצים ותקציבים רבים בהטמעת ערכים כמו אחריות, יושרה, אמינות, עבודת צוות וכו' בקרב עובדיהן, אך לעתים קרובות, דווקא בשעת המבחן, פועלים המנהלים הבכירים בניגוד גמור לערכים, ובכך פוגעים קשות באמון העובדים בארגון ובמנהליו.
סקירה זו מתמקדת בנושא "ניהול משברים", מציגה גישות שונות להצלחת ניהול משברים (בארגונים / חברות) ועומדת על הגורמים המשפיעים ביותר על הצלחת ניהול משברים. כמו כן, הסקירה מגדירה את המושגים הרלוונטיים.
תעשיות מודרניות והסביבה העסקית הולכים ונהיים מורכבים יותר ויותר, עוברים שינויים תכופים וחשופים לעוינות, ועל כן מהווים סכנה לציבור ולפירמות. במהלך השנים האחרונות עלה מספר האירועים בהם מעורבים מוצרים מזיקים. צרכנים תובעים יצרנים בגין נזקים, לקוחות נאמנים נוטשים מוצרים, ומחוקקים פדראליים מגישים צווים כנגד יצרנים.
מנקודת מבט של יצרן, הפירמה מעורבת במשבר תעשייתי. הפירמה מואשמת בחוסר אחריות ציבורית; היא ניצבת בפני פעילות משפטית, העלויות הכרוכות הן עצומות, אך מעל לכל, מוניטין הפירמה נהרס אם היא אינה מגיבה למשבר כראוי. בעיות הישרדות חמורות עולות בעקבות המשבר.
ההשפעה השלילית של המוצר הפגום על המכירות עלולה להתרחב למוצרים אחרים של החברה, מאחר והתדמית הכללית של הארגון עלול להיות מושפע לשלילה.רטגיים, זאת במטרה להיות מסוגלים לקבוע ולתקן את רמת הנטייה שלהם למשבר, וכן לשים דגש על תשומת לב מאוזנת על הסביבה הפנימית והחיצונית של חברה במשבר.
ניהול משבר מגולם לעיתים קרובות במונחים שליליים, עם זאת להתפתחות ניהול משברים נודעים יתרונות משמעותיים הנובעים מעיצוב, תכנון וניהול המשבר ואלה כוללים את השיפור התקשורתי בארגון
ניתן למצוא בספרות חיזוקים לכך שפירמות בעלות מוניטין רב יותר נוטות לשרוד משברים בצורה טובה יותר בהשוואה לפירמות בעלות מוניטין עני
מנהלי משברים מאמינים שמוניטין עשוי ליצור הילה המגנה על הארגון במשך המשבר. המוניטין עשוי למנוע נזק פוטנציאלי כתוצאה מהמשבר ואכן מוניטין חברה חיובי מגן על פי מחקרים על הארגון ומשפיע על דרך ניהול המשבר.
משבר וניהול משבר
שלבי התמודדות עם משבר
העדשה של מדע המורכבות - The complexity science lens
מוניטין החברה
תגובה ארגונית
השפעות חיצוניות
ביבליוגרפיה