יש הטוענים כי לעבודה משמעות רבה בחיי הפרט והיא ממלאת תפקיד מרכזי ובסיסי בחיי האדם בחברה המודרנית. כמו-כן, בני-אדם משקיעים את מרבית זמנם בעבודה (למעלה משליש מן החיים), או בהכנה לקראתה, באמצעות רכישת השכלה והכשרה. עקב כך, ממלאת העבודה תפקיד מרכזי בחייהם של אנשים ומסייעת בהגשמתם של מספר צרכים חשובים.
העבודה הנוכחית תדון בדילמה המוסרית העומדת בפני האישה בעת יציאתה לעבודה . כיצד היציאה לעבודה היא עניין מוסרי-ערכי? איך היא עומדת ביחס למחויבות המוסרית של האישה לביתה ולמשפחתה?
מאידך, הציפייה המסורתית הרווחת היא, כי האם תשמש כ"אחר המשמעותי" העיקרי ואף הבלעדי בטיפול בתינוק , המרכיב העיקרי במיתוס האימהוּת המערבי הוא האם הטבעית, שאהבתה לילדיה אינסטינקטיבית ובלתי מותנית ואין לה זהות משמעותית אחרת מלבד היותה אם.
האם הטובה תעדיף תמיד ובכל מחיר את צרכי ילדיה על פני צרכיה שלה ותיקח עליהם אחריות מלאה ללא מגבלת זמן. לכן, אישה היא ההורה האידאלי ואחריותה על גידול ילדיה כמעט בלעדית.
הגר ,במאמרה: "אימא וילד, בתוך בועה," כותבת על שני דימויים למושג האימהוּת, המקובעים בנו משחר ההיסטוריה. הראשון הוא: "בעצב תלדי בנים". משמע, האימהוּת כמצב של כאב וסבל מתמשכים, ההופכים את האישה ל אם קדושה.
החברה מקבלת זאת כמובן מאליו ולא נוטה לעזור לאם או להקל עליה בכאביה. הדימוי השני הוא הוויתור הטוטלי על עצמיותה של האם, תפקידה של האם כאישה, נמחק, מושם בצד, אין לו כל משמעות, היא מכווננת אך ורק לצורכי הילד, להשביעו, לדאוג לכל צרכיו ולאהוב אותו ללא כל תנאי.
העבודה הנוכחית תדון בדילמה הערכת – מוסרית העומדת בפני האישה העובדת, תוך בחינת מחויבות מוסרית-ערכית של האישה לקריירה, מחויבות מוסרית למשפחה וכאם לילדים ומחויבות מוסרית של בן הזוג למשפחה/ילדים.
הבדיקה נערכה באמצעות סקירת מאמרים אקדמיים מבוקרים וספרות רלוונטית.
1. מבוא- הדילמה
2. מחויבות מוסרית למשפחה וכאם לילדים.
3. מחויבות מוסרית של בן הזוג למשפחה/ילדים.
4. מחויבות של האם למימוש עצמי.
5. מימוש עצמי ואימהות- האם ניתן לשלב ביניהם ?
6. סיכום
7. מקורות