מקצוע הסיעוד הינו אחד ממרכיבי מערכת הבריאות, אשר בלעדיו מערכת הבריאות אינה תתפקד כראוי
מטרתה של העבודה הנוכחית הנה לבחון את הקשר בין תמיכת צוות סיעודי לבין אמון ושביעות רצון מהטיפול בקרב מאושפזים בבתי חולים.
תמיכה מתייחסת למערכת יחסים בין אישית הכוללת, ביו השאר את היכולת להביע רגשות ולקבל את הזולת. תפקידה של התמיכה בתחום הרגשי היא במתן סיוע בעת תחושת דחק וכן כתמיכה אינפורמטיבית הכוללת מידע לנזקק, הצעות וכישורי חיים ותמיכה פרקטית המתייחסת לעזרה קונקרטית אינסטרומנטאלית בעת משבר .
התחרותיות בקרב ארגוני השירות הבריאותיים תלויה בשביעות רצון המטופלים, כאשר שביעות רצון מטופלים נוצרת מהשילוב של היענות לנקודת ההשקפה והצרכים של המטופל, ממשיכה דרך שיפור שירותי הבריאות ומסתיימת בשיפור כולל ביחסי מטפלים מטופלים
הספרות מלמדת כי שביעות רצונם של מטופלים וסיפוקם מהטיפול הרפואי/סיעודי כולל את מיומנות צוות האחיות ואכן, צוות מטפל המעניק אוזן קשבת, עזרה, הדרכה וכן מעניק מידע מגביר את שביעות רצון המטופלים.
מטרתה של העבודה הנוכחית הייתה לבחון את הקשר בין תמיכת צוות סיעודי לבין אמון ושביעות רצון מהטיפול בקרב מטופלים מאושפזים בבית חולים.
הבדיקה נערכה באמצעות סקירת ספרות אשר תסקור איכותו של צוות סיעודי, את גורמים לשביעות רצון המטופל מטיפול סיעוד וכן את הקשר בין תמיכת צוות סיעודי לבין אמון ושביעות רצון מהטיפול.
ממצאי הבדיקה העלו בין היתר כי לתמיכה השפעה על מצבו הנפשי של הפרט והיא מובילה לרוב לתחושת סיפוק.
מבוא
תמיכת צוות סיעודי
שביעות רצון מהטיפול
הקשר בין תמיכת צוות סיעודי לבין אמון ושביעות רצון מהטיפול
סיכום
ביבליוגרפיה