ערכה האמיתי של תכנית הלימודים טמון ביכולתה להוות בסיס להתאמה, לחידוש ולשינוי, ככלי בידי המורה העומד מול צרכי כיתתו.
מטרתה של העבודה הנוכחית הייתה לבחון תכנית הלימודים ללימוד השפה העברית, כשפה שנייה במגזר הערבי.
התכנית מספקת לתלמיד כלים שונים אשר בהם יעשה שימוש בעתיד, כגון יכולת לעשות שימוש בידע במצבים שונים, מעצימה יכולת מיון והשוואה בין פריטים שונים , יכולת איור ואיסוף מידע ממקורות, יכולת הבחנה בין עיקר לטפל, השתתפות פעילה בדיון, הערכת מידע, קבלת החלטות , יכולת ביקורת ועוד.
בנוסף , התכנית עשירה בחומרי לימוד , הצעות ורעיונות ביחס לפיתוח היכולות לעייל. כמו כן, מבחינה קוריקולארית התכנית רחבה ומקיפה והצגת החומר באופן כרונולוגי, נראית נכונה ומובנית. לאור האמור התכנית מאפשרת למורים לקדם את השפה העברית בקרב התלמידים במגזר הערבי.
בנוסף, נמצא כי ניתוח המודל העלה שדרכי העבודה המוצגות בתכנית מתאימות להלך הרוח הכללי בבית הספר מבחינה פדגוגית ומבחינת קדימויות התכנית נמצאה כמתאימה גם להלן הרוח הפוסט מודרני, מטפחת את ערך החיים כערך משמעותי, ומספקת למורה עיבוד חדשני ומפותח של הוראת השפה העברית כשפה שנייה במגזר הערבי.
מטרתה של העבודה הנוכחית הייתה לבחון תכנית הלימודים ללימוד השפה העברית, כשפה שנייה במגזר הערבי.
לצורך בדיקת הסוגיה נערכה סקירת ספרות מקיפה בנוגע לתכנית הקיימת כיום וכן על ערך החיים כערך בסיסי בחברה היהודית והצורך בהנחלתו במסגרת תכנית הלימודית המוצעת.
1. הגדרת הנושא והתאמתו לתכנית להוראת שפות
2. חשיבות הנושא
3. סקירת ספרות
3.1 החברה הישראלית כחברה רב-תרבותית
3.2 החינוך לרב-תרבותיות
3.3 שפת אם לעומת שפה שנייה
3.4 עברית כשפה שנייה
3.5 תכנית הלימודים "עברית כשפה שנייה"
3.6 למידה משמעותית במערכת החינוך
3.7 החינוך לערכים
3.8 ערךהחיים בתרבות היהודית
3.9 פסקת טיעון
3.10 מקומו של ערך החיים ביחידת הלימוד הנוכחית
3.11 ההקשר שבו תפעל יחידת הלימוד
4. תיאור היחידה
4.1 מתווה
4.2 פירוט ארבעה מערכי שיעור
5. דיון.
6. סיכום ורפלקציה
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים