שביעות רצון מהעבודה הוא אחד התחומים החשובים במחקר בתחום ההתנהגות הארגונית. הסיבה היא כי שביעות רצון מהעבודה משפיעה על טווח רחב של התנהגויות בארגונים ותורמת לרווחת העובדים ולביצועים גבוהים
מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין מחויבות ארגונית לבין שביעות רצון של העובדים בבנק
שביעות הרצון של העובדים מעבודתם היא גורם חשוב בעולם העבודה. ארגונים רבים משקיעים משאבים ומאמצים על מנת לשפר את שביעות רצון עובדיהם, מתוך הנחה ששביעות הרצון תגביר את יעילותם ותגרום להם תחושת חיבור ומחויבות למקום העבודה.
מכאן נובע הצורך לבחון את הגורמים המובילים לשביעות רצון בעבודה. שאלת המחקר תבחן מהו הקשר בין מחויבות הארגונית בקרב עובדי מחלקה עסקית בבנק הפועלים לבין שביעות רצון של העובדים ?
השאלה המחקרית נבדקה בקרב המדגם אשר הקיף כ 97 נחקרים עובדים, מרביתם גברים. כלי המדידה כלל שאלון מחויבות. ושאלון "שביעות רצון – שאלון M.S.Q (Minnesota Satisfaction Questionnaire.
השערת המחקר טענה כי יימצא קשר חיובי בין מחויבות הארגונית בקרב עובדי מחלקה עסקית בבנק לבין שביעות רצון של העובדים, כלומר ככל שמחויבות עובדי הבנק תגדל, כך גם שביעות רצונם תגדל בהתאם .
ממצאי המחקר העלו את המסקנות הבאות:
קיים קשר בין שביעות רצון העובד לבין מחויבותו הארגונית, כלומר ככל ששביעות רצונו גבוהה יותר, מחויבותו עולה בהתאם. כלומר עובד שבע רצון הוא גם עובד המחויב לארגונו. בנוסף נמצא כי העובדים שבעי רצון בבנק וכן חשים מחויבות לבנק. שביעות רצונם בעיקר גבוהה בשל יחסיהם עם הממונים עליהם, אשר ככל הנראה מעניקים להם יחס הוגן וראוי וכך גורמים לעלייה בשביעות רצונם.
כמו כן, נמצאה גם שמחויבותם הרגשית גבוהה באופן יחסי ומכאן ניתן להבין כי מבחינה רגשית הם מחויבים לבנק.
מבוא
הצגת הארגון
הצגת הבעיה הניהולית הנבחנת
שאלת המחקר
מטרות המחקר
סקירת ספרות
מחויבות ארגונית
שביעות רצון בעבודה
השערת המחקר
שיטת מחקר
מדגם
כלי מדידה
הליך
ניתוח השערות המחקר
תרומת המחקר וחשיבותו
ממצאים
בחינת השערת המחקר
דיון וסיכום
מגבלות המחקר
המלצות למחקרי המשך
רשימת מקורות
שאלון המחקר
SPSS