הצלחה עסקית תלוית מעורבות חברתית: בשנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת וגוברת של פירמות המאמצות מדיניות של אחריות תאגידית כאסטרטגיה עסקית ומשקיעות בתחום זה לא מעט משאבים כחלק מתפיסת העולם של הארגון.
עבודת מחקר הבוחנת את המאפיינים והיקפה של האחריות התאגידית של הבנקים
כאשר העוצמה והאינטרס גבוהים , בעלי העניין, מנכ"ל ומנהלים דורשים את מירב תשומת הלב ולכן הלקוחות, ספקים ייחודיים וכן מתחרים מהווים קבוצת בעלי עניין חשובה אשר דורשת התייחסות. על החברה לתת את הדעת ללקוחות ולצרכים שלהם, בהקשר למתחרים יש לתת את הדעת לסל המוצרים של המתחרים ועלותם, על מנת לשרוד בשוק זה ולכן המתחרים מהווים קבוצה רלוונטיים ומשפיעה במיוחד.
תפיסת הארגון בהתאם לבעלי העניין הפנימיים הנה בעייתית שכן מחד המנכ"ל שואף לרווחיות גבוהה ככל האפשר ומצד שני ההוא מעוניין להעניק שירות איכותי ויקר ללקוחותיו, שהרי התמקדות בשירות תורמת לקידום הארגון ותדמיתו, אך גם מדובר בשירות יקר העשוי לפגום ברווחיות.
ככלל, יצירת זהות "חברתית-מוסרית " הינה חיונית לבנקים והם מודעים לכך. אולם, יצירת זהות "חברתית-מוסרית" איננה קלה. על הארגון לעשות שימוש באלמנטים שונים לשם יצירת זהות "חברתית-מוסרית " ולעמוד בסטנדרטים חברתיים מחמירים. במבט לעתיד, האחריות התאגידית צפויה להפוך לחשובה אף יותר בשנים הקרובות, אבל יש עוד דרך ארוכה לפני הבנקים – מהצהרות למעשים.
1.א. הסוגיות הנוגעות לאחריות תאגידית
1.ב. 4 סוגיות נוגעות לאחריות תאגידית העול
2.א. מחזיקי עניין
2. ב: מנכ"ל, ספקים, לקוחות, מתחרים ועובדים:
3. התייחסותם של הבנקים
4. תכנית אסטרטגית רלוונטית לבנק