בתחילת שנות ה- 60 החל לצמוח הקניון אשר ריכז תחת קורת גג אחד מספר רב של עסקים ממגוון רב של תחומים, אך החל משנות ה-2000 קיימת ירידה בכמות המבקרים המבוגרים בקניונים בעיקר בגלל מחסור בזמן, עלייה חדה במספר הקניונים, איבוד היוקרה שדבק בקניונים בתחילת שנות התשעים, פערי המחירים בין חנויות "רחוב" לחנויות בקניון והמודעות ההולכת וגדלה בקרב הצרכנים בסיפוק צרכי הרכישה שלהם ודרישתם מהקניונים לעמוד ולמלא את ציפיותיהם
במסגרת העבודה הנוכחית קיימת בחינה מקיפה של קניון סינמול בבחינת היבטים שיווקיים, לוגיסטיים וקמעונאים.
הקניון כולל מבנה מסחרי בן 3 קומות, שטחי חניה,גלריה ומרתף. בשנת 2008 , הוקם בצמוד לקניון סינמול קומפלקס בתי קולנוע על מגרש שבבעלות לב המפרץ בשיעור של 62.47% ) ובעלים נוספים.
ניתן להבין כי הסטנדרטים של הצרכנים עולים ועל מנת לשמור על יתרון תחרותי על חברות לעמוד בסטנדרטים אלו. ככלל, על פי מחקרים לקוחות שעברו חווית קנייה טובה, ייטו להמשיך ולקבל שירותים מהחברה. יש אשר טענו כי חווית קנייה תוביל אותם לבחור באותו הספק לעומת ספקים אחרים.
קניון סינמול.
חזון: שאיפה לצמיחה נרחבת. בכוונתנו להרחבת הקניון לתפוקה מלאה, תוך חיזוק המותג במטרה להשיג גידול מתמיד ברווחים ולהעלות את ערך החברה, במקביל לערך החנויות שהקניון מאכלס. קניון לב המפרץ פועל לשמר ולהעצים את תדמיתו כמוביל בתחום, ולבסס ולחזק את המוניטין שצבר.
אסטרטגיה : קניון Cinemall, לב המפרץ לשעבר, עבר מהפך עיצובי וריענון של תמהיל החנויות. שטחו המסחרי הוא כ- 50,000 מ"ר והוא נחשב כמרכז הבילוי האטרקטיבי ביותר באזור חיפה והצפון.בקניון Cinemall ממוקמים בתי קולנוע הגדולים והמפוארים ביותר באזור חיפה והצפון – yes planet.
יעדים:
1. עמידה בציפיות הלקוח בבחינת שירות, איכות וכו'.
2. הרחבת קהל המבקרים.
3. שמירה על לקוחות קיימים.
תקציר מנהלים
קניון סינמול
מודל SWOT
מודל TOWS
מאפייני שוקי המטרה
תמהיל המקום
חווית קנייה
ביבליוגרפיה