הספרות אשר בחנה את מערכת היחסים בין שביעות רצון מהעבודה, עייפות רגשית, מחויבות ארגונית ונטייה לעזוב. העלה כי שביעות רצון מהעבודה מובילים למחויבות ארגונית ונטייה לעזוב
העבודה הנוכחית עוסקת במערכת הקשרים בין מחויבות ארגונית, שביעות רצון ושחיקה, כאשר על פי הספרות קיימת מערכת יחסים ברורה בין המשתנים, מערכת קשרים המשפיעה עמוקות על תפקודו של העובד
נמצא קשר בין מחויבות ארגונית לבין שביעות רצון. קשר זה הנו דו כיווני כאשר המחויבות הארגונית נובעת משביעות רצון העובד וכי מחויבות ארגונית מעלה את שביעות רצון העובדים ושביעות רצון זו מעלה.
בספרות ישנה התייחסו לגורמים שונים המשפיעים הן על מחויבות ארגונית והן על שחיקה. השפעה זו הפוכה, בכך שהגורמים המפחיתים שחיקה מעלים מחויבות..
מטרתו של המחקר הנוכחי הייתה לבחון את מערכת הקשרים בין שחיקה, מחויבות ארגונית ושביעות רצון.
הבדיקה הנוכחית נערכה באמצעות סקירת ספרות אשר סקרה תחילה את המשתנים ולאחר מכן מציגה את מערכת הקשרים ביניהם. החלק המחקרי כלל הפצת שאלונים וניתוחם בהתאם להשערות המחקר. שיטת המחקר הייתה כמותית ובמסגרתה הופצו שאלונים, אשר היוו כלי המחקר: חלק א – פרטים דמוגרפיים; חלק ב- שביעות רצון בעבודה; חלק ג: שאלון שחיקה ; חלק ד- מחויבות ארגונית.
ממצאי המחקר מעלים את המסקנות הבאות: קיים קשר שלילי בין שביעות רצון בעבודה לשחיקה; קיים קשר חיובי בין מחויבות ארגונית לבין שביעות רצון; קיים קשר שלילי בין מחויבות ארגונית לבין שחיקה. כלומר על מנת להפחית שחיקה על העובדה להיות שבע רצון מהארגון וכן מחויב אליו. עובדים שאינם מחויבים לארגון ולא שבעי רצון, יחוו שחיקה עמוקה.
תקציר
מבוא
סקירת ספרות
שחיקה
שביעות רצון מעבודה
מחויבות ארגונית
הקשר בין המשתנים
השערות המחקר
שיטה
משתתפים
כלי המחקר
הליך המחקר
שיטת הניתוח
תוצאות
בחינת השערות המחקר
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים
שאלון המחקר