סרטי וולט דיסני נחשבים לאחת התופעות הבולטות של התרבות הפופולארית. זוהי תופעה גלובאלית משמעותית , משום שחלק גדול מהילדים במדינות מערביות (וגם חוץ מערביות כמו סין הודו וכו) שגדלו על סרטי וולט דיסני , וצורכים את הסרטים הללו מושפעים מתכנים אשר מכילים סרטים אלה.
מטרתה העיקרית של עבודה זו , הייתה לעמוד על ייצוגי אימהות ויחסי אימהות ובנות בסרטו של דיסני "שישי הפוך".
הנחת יסוד מרכזית של הביקורת הפמיניסטית ,היא כי תוצרי תרבות והתקשורת מספקים חומרים שמהם אנו מעצבים את זהותנו ואת הערכים החברתיים והמושגים שלנו בקשר לסוגיות כמו מגדר, מעמד, גזע ולאום .כלומר, תכניות ילדים , ספרי הילדים וכן סרטי דיסני המיועדים לילדים וסרטי ילדים, כמו אלו של דיסני, משקפים את הסטריאוטיפים המגדריים של התרבות, והביקורת הפמיניסטית מצביעה על כך שתכנים אלו מונעים מצרכני התוכן הזה מימוש מלוא הפוטנציאל הקיים באישה באמצעות מניעת מגוון רחב של דגמים חזקים ואלטרנטיביים לחיקוי.
עבודה זו דנה בנושא האימהות כפי שבאה לידי ביטוי בסרטו של וולט דיסני "שישי הפוך" (2000).
עבודה זו סוקרת את הסרט "שישי הפוך" של וולט דיסני בשנות ה- 2000 ומוצג האופן שבו הסרט בונה את תפיסת האימהות. הנושא נבדק באמצעות סקירת ספרות אודות הביקורת הפמיניסטית על ההבניה ועל ייצוגי האימהות בתרבות , בשאלת בנות ואימהות, במוקדים מרכזיים בביקורת הפמיניסטית על סרטי דיסני , בביקורת שנכתבה על ייצוגי אימהות בסרטי דיסני בכלל וביחסי אימהות ובנות בפרט מנקודת מבט פמיניסטית ולבסוף מוצגת סקירה קצרה אודות הסרט "שישי הפוך" בכלל ועל ייצוג האימהות וייצוגי הקשר אם ובת בפרט.
לאחר סקירת הספרות , מנותחות סצנות מפתח שמציגות את התשובות לשאלת המחקר
ממצאי המחקר מעידים בין היתר כי דמות האם בסרטי דיסני, במקביל למעמדה של האישה בחברה ככלל, היא דמות האמונה על גידול ילדיה, על עבודות הבית, על המרחב הפרטי-ביתי . כמו כן, היא דמות המתמסרת טוטאלית לילדיה.
-מבוא
-סקירת ספרות
-ייצוגי האימהות בתרבות
-בנות ואימהות
-הביקורת הפמיניסטית על סרטי דיסני וייצוגי יחסי אימהות ובנות בסרטי דיסני
-שאלת המחקר ושיטת המחקר
-הסרט שישי הפוך
-דיון על ייצוגי האימהות בסרט שישי הפוך
-דיון על הקשר אם ובת בסרט שישי הפוך
-סיכום
-ביבליוגרפיה