עם חלוף הזמן והתפתחות הטכנולוגיה, השתנו גם הדרכים שבהן אנו צורכים מוצרים ושירותים, לפיכך גם הדרכים שבהן אנו חווים את העולם המסחרי שסובב אותנו – ואכן, אסטרטגיות שיווק רבות זונחות את הדרכים המסורתיות ומאתרות את הלקוח ופונות אליו מעל רשת האינטרנט בעזרת שיווק אינטרנטי יעיל.
עבודת סמינריון זו בוחנת את יעילות השיווק באינטרנט כגורם משפיע על התנהגות הצרכן הישראלי-השוואה בין רשתות חברתיות ומנועי חיפוש.
תחום המסחר האלקטרוני משתנה מידי יום, מפותחים מודלים עסקיים חדשים אתרי מסחר, זירות מסחר, קהיליות וירטואליות ואתרי תוכן קמים ונופלים . אם בתקופה הראשונה בה נוצר המסחר האלקטרוני די היה בנוכחות, כיום מדובר על פניה ממוקדת ללקוח ולדרישותיו, תוך ייעול תהליכים והעברת המסר של שימוש נוח יעיל ובטוח.
פרסום במנועי החיפוש, בהשוואה לפרסום באמצעות באנרים דינאמיים או באנרים סטאטיים, מעלה באופן ניכר (פי 10 ואף יותר!) את הסיכויים להקלקה ו/או לקריאה של מודעת הפרסום:
סקרים נוספים מוכיחים שקרוב ל- 90% מהגולשים מוצאים אתרים, מידע ומוצרים על ידי שימוש במנועי חיפוש. מניתוח פעילויות שיווקיות באתרי אינטרנט מסחריים, עולה באופן ברור וחד משמעי, כי יחסי ההמרה (Conversion, ROI) מפעילויות שיווק מבוסס מנועי חיפוש נמצאו גבוהים הרבה יותר מכל שיטת שיווק/פרסום אינטרנטית אחרת, ובכלל זה אימייל מרקטינג, באנרים, חסויות וכו'
עבודה זו בוחנת את הקשר בין נאמנות לקוחות לבין תמהיל השיווק בקרב חברות .
בדיקת הסוגיה נבחנה על ידי סקירה וניתוח של ספרות תיאורטית ומחקרית, כתבות אינטרנטיות וכן נתונים אודות החברות, נתונים המצויים באתרי האינטרנט של החברות.
העבודה כללה ניתוח יישומי בקרב שתי הארגונים של ניהול השיווק ,ניתוח שוקי מטרה, תמהיל השיווק ובידולו וניתוח נקודות ראות שונות של בעלי עניין: לקוחות ספקים.
המסקנות העיקריות שעלו מהעבודה הם:
1. הצרכנים רגישים למחיר ולכן יש לתמחר את המוצרים תמחור הוגן וסביר. מחיר נמוך יגרום לצמיחה בשוק. כמוכן מחיר הוגן יוביל לנאמנות לקוחות.
2. קיים קשר בין תמהיל השיווק לבין נאמנות הלקוח.
3. קיימת הקשבה ופתיחות של חברות המזון בארץ לצורכי הלקוח בנושא המחיר.
4. במרכז התמהיל השיווקי, הלקוח עומד במרכז.
5. קיימת ריכוזיות גבוהה בענף, שאינה פועלת לטובת הצרכן.
תקציר מנהלים
מבוא
סקירת ספרות
ניהול השיווק-פוקס
פעילות ניהול השיווק- פוקס
התמהיל השיווקי ובידולו- פוקס
ניתוח מנקודת ראות בעלי עניין – פוקס
ניתוח מנקודת ראות לקוחות/ספקים- פוקס
ניהול השיווק –נביעות
פעילות ניהול השיווק- נביעות
תמהיל השיווק ובידולו- נביעות
ניתוח מנקודת ראות בעלי עניין- נביעות
ניתוח מנקודת ראות לקוחו/ספקים
סיכום
ביבליוגרפיה