מחקרים העוסקים בתחושת קוהרנטיות מראים כי תחושת הקוהרנטיות של תלמידים עם לקויי למידה נמוכות מאשר תחושותיהם של עמיתיהם ללא ליקויים . על תחושת הקוהרנטיות של תלמידים עם קשיי למידה מצאו הבדל מובהק בין תלמידים עם קשיי למידה לתלמידים רגילים. לתלמידים עם קשיי למידה הייתה תחושת קוהרנטיות נמוכה ורמה גבוהה של בדידות מתלמידי קבוצת הביקורת.
עבודת סמינריון זו בוחנת את הקשר הקיים בין דחייה חברתית ותחושת קוהרנטיות.
תקופת הגיל הרך היא קריטית מבחינת התפתחות כישורים חברתיים, כאשר התפתחות רגשית מהווה את הבסיס להתפתחות חברתית/ למיומנויות חברתיות תפקיד חשוב בהצלחה בבית הספר ובחיים בכלל. אנשים עם כישורים חברתיים טובים יכולים להצליח בכל מיני סוגים של פעילויות הדורשות אינטראקציה עם אנשים אחרים.
היכולת של ילדים צעירים לנהל את רגשותיהם ולהתנהג בחברה הנה תנאי חשוב למוכנות בבית הספר ולהצלחה אקדמית. ילדים מוכשרים מבחינה חברתית הם גם יותר מוצלחים מבחינה אקדמית וכישורים חברתיים גרועים הם גורם מנבא חזק של כישלון אקדמי
העבודה הנוכחית עוסקת בשאלה, האם קיים קשר הקיים בין דחייה חברתית לבין תחושת קוהרנטיות ?
הבדיקה נערכה באמצעות סקירת ספרות אשר מציגה הגדרות של המושגים הנבדקים דחייה חברתית תחושת קוהרנטיות והקשר ביניהם. החלק המחקרי בחן את הקשר באמצעות ניתוח שאלונים וכן יבחן את ההבדלים בין בעלי ליקויי למידה לעומת ללא ליקויי למידה ביחס למשתנים הנבדקים.
ממצאי המחקר, אם כן מעלים כי ככל שרמת הדחייה החברתית תהיה נמוכה כך רמת הקוהרנטיות תהיה גבוהה, ולהפך , קיים הבדל בין דחייה חברתית אצל מתבגרים בעלי לקות למידה לכאלה שללא לקות למידה ותחושת הקוהרנטיות אצל מתבגרים בעלי לקות למידה תהיה נמוכה יותר ממתבגרים ללא לקות למידה.
מבוא
רקע תיאורטי
חלק א: דחייה חברתית
דחייה חברתית הגדרות
רגישות לדחייה
הגורמים לדחייה חברתית
דחייה חברתית בקרב ילדים
השלכות דחייה חברתית בגיל ההתבגרות
דחייה חברתית ובדידות - בקרב ליקויי למידה
חלק ב: תחושת הקוהרנטיות אצל מתבגרים
הגדרת המושג קוהרנטיות
מרכבי תחושת הקוהרנטיות
תחושת קוהרנטיות – לקויי למידה
משאבי התמודדות מוכללים
חלק ג: הקשר בין דחייה חברתית לקוהרנטיות- כהתמודדות
אופן ההתמודדות בדחייה חברתית
שיטת המחקר
מטרת המחקר
השערות המחקר
תיאור המדגם
כלי המחקר
הליך
שיטת הניתוח
ממצאים
דיון וסיכום
מקורות ביבליוגרפים
שאלון המחקר
SPSS