אופטימיות הנה מצרך בעל משמעות בארגנים, כאשר מנהלים המייחסים חשיבות לאופטימיות בארגון זוכים להשלכות ארגוניות חיוביות , כלומר יש לקשור מטרות ארגוניות עם אופטימיות וכי התוצאה הנה מחויבות ארגונית וביצועים טובים יותר בקרב העובדים.
עבודת סמינריון זו בוחנת את ההישגיות והאופטימיות והשפעתם על המחויבות הארגונית של העובדים.
תיאוריות רבות מסבירות כי פעילות אנושית נגרמת עקב דחף לספק צורך מסוים ולכול אדם קיימים צרכים מסוימים שהם התנאים ההכרחיים לקיומו כאדם . הטענה הבסיסית היא כי אנשים פועלים למימוש צורכיהם שכן זהו המכניזם הבסיסי ביותר ביסוד הפעולה האנושית.
אופטימיות מוגדרת כנטייה של אדם לצפות לחיים טובים ולרגשות חיוביים. לעומת זאת הפסימיות הנה נטייה לצפות לתוצאות שליליות , לרגשות שלילים ולנברוטיות.
מחויבות ארגונית הינה מושג רחב שנחקר בשל היותו חשוב – מבחינת העובד , הארגון והשינוי הארגוני במידע ויעשה . כאשר עובד מרגיש הזדהות ושיתוף עם הארגון, חזונו ופעולותיו , ניתן לומר כי מחויבותו לארגון גבוהה , ומכאן שגם המוטיבציה שלו גבוהה.
המחקר הנוכחי בחן את המשתנים הישגיות ואופטימיות והשפעתם על המחויבות הארגונית של העובדים: עולי חבר העמים וישראלים.
השאלה המחקרית נבדקה בקרב מדגם של נחקרים עובדים , גברים ונשים , עם יתרון קל לנשים. מרבית הנחקרים נמצאו נשואים וילידי הארץ. מיעוטם ילדי מדינות חבר העמים לשעבר.
ממצאי המחקר העלו שתי מסקנות עיקריות: קיים קשר חיובי בין הישגיות לבין תפיסת המחויבות הארגונית ו-קיימת מחויבות ארגונית גבוהה יותר בקרב ישראלים לעומת עולים.
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 השגיות
2.2 אופטימיות
2.3 מחויבות ארגונית
2.4 הקשר בין המשתנים
3. השיטה
3.1 אוכלוסיית המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 תאור השאלונים
3.4 הליך המחקר
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית-הצגת משתני המחקר
4.2 סטטיסטיקה היסקית-בחינת השערות המחקר
5. דיון
6. ביבליוגרפיה
נספח 1–שאלון המחקר
נספח 2–פלטי תוכנה סטטיסטית