קצב השינויים בעולם של היום הוא מהיר ודינאמי. לכל מוצר/שירות שחברה משווקת קיימים כמה מתחרים מה שמחייב אותן להשתמש באסטרטגיית שיווק חיצוני וגם בשיווק פנימי להנעת העובדים.
העבודה הנוכחית בחנה את התנודתיות בביקוש לשירות בחברת תקשורת סלולארית מובילה
הנתונים מלמדים כי החברה מתמקדת בעובדים ובהענקת שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיו ובדרך זו יצר לו חוג לקוחות נאמן ומערכת יחסים אישית עם לקוחותיו.
קיימים חמישה גורמים אשר מכריעים בשיפור איכות השירות. אלה מוצגים על פי סדר חשיבותם כפי שדורגו בידי לקוחות:
1. אמינות- היכולת לבצע את השירות המובטח באופן מהימן ומדויק.
2. תגובתיות- הנכונות לסייע ללקוחות ולספק שירות מהיר.
3. אמון- הידע והנימוס של העובדים ויכולתם לשדר תחושת אמון ואמינות.
4. אמפתיה- הענקת תשומת לב אכפתיות ואשיות ללקוחות.
5. מרכיבים מוחשיים- מראה המתקנים הפיזיים, הציוד, העובדים וחומרי התקשורת..
העבודה הנוכחית בחנה את התנודתיות בביקוש לשירות בחברת תקשורת סלולארית מובילה.
בחלק הראשון של העבודה הייתה התייחסות לסביבה השיווקית של הארגון תוך ניתוח PEST ו PORTER. ניתוח הבודק את החברה במישור הסביבתי מול מתחרותיה0
בהמשך נסקרו ונותחו מספר מודלים שיווקיים לבחינת איכות השרות: מודל החשיבות מול ביצוע, נעשה ניתוח של מיצוב החברה, תמהיל השיווק המורחב תוך התייחסות בעיקר לשלושת ה-P הבוחנים את השירות (אנשים, תהליכים ונוכחות פיזית), מפת השירות ומודל GAP המדבר על 5 פערים.
מבדיקת החברה עם המודלים עלה כי החברה עומדת בסטנדרטים השירותיים, אך מחויבת להמשיך ולהיות עם יד על הדופק בפרט שבעורפה נושפת מתחרות חזקות ואיכותיות לא פחות.
ארגון שירות ניצב לפני שלוש מטלות שיווקיות: א. בידול ההצעה והתדמית ב. טיפול באיכות השירות כדי לענות על צפיות הלקוחות או לעלות עליהן ג. עליו לדאוג לתפוקת העובדים שהם בעצם הקו הראשוני המייצג את החברה.
1. מבוא
2. הצגת מודלים מתחום השירות
3. סקירת ספרות
4. אפיון תהליכי השירות ומפת השירות באורנג
5. חדשנות
6. סיכום והמלצות
7. ביבליוגרפיה