מושגים המבטאים התייחסות של העובדים לארגון או לעבודה כגון מעורבות בעבודה, התקשרות לעבודה, מחויבות ארגונית, מחויבות לעבודה וכיו"ב נבדקו בהקשר של ביצוע. רוב חוקרי הארגונים הכלכליים המודרניים מסכימים לדעה שרמת ואופי הקשר של עובדים לארגון ומחויבותם משפיעים על ביצועיהם.
עבודה זו בוחנת את הקשר בין שביעות רצון ומחויבות ארגונית לבין תפיסת ביצועים.
הקשר בין מחויבות ארגונית לבין שביעות רצון הנו דו כיווני כאשר המחויבות הארגונית נובעת משביעות רצון העובד וכי מחויבות ארגונית מעלה את שביעות רצון העובדים ושביעות רצון זו מעלה בתורה את המחויבות הארגונית .כלומר, עובד שבע רצון מחויב יותר לארגונו.
מחקר אשר בדק קשר בין מחויבות והתקשרות לעבודה לבין ביצוע, מצא כי עובדים בעלי "מחויבות רגשית" לארגון – המתבטאת ברגשות הזדהות ומעורבות בארגון, יבצעו טוב יותר את עבודתם מאשר עובדים בעלי "מחויבות מתמשכת" המתבטאת בהכרה של מחיר עזיבת הארגון וכניסה לארגון חדש.
המחקר הנוכחי בחן את הקשר בין מחויבות ארגונית, שביעות רצון ובצועים בקרב מדגם של עובדים.
כלי המחקר, השאלון נחלק ל-5 חלקים:
חלק א – דף פניה לממלא השאלון.
חלק ב – נתונים דמוגראפיים.
חלק ג – שביעות רצון
חלק ד – ביצועים
חלק ה – מחויבות ארגונית.
במסגרת המחקר נבדקו 2 השערות מחקר:
1. השערה ראשונה: קיים קשר חיובי בין שביעות רצון בעבודה למחויבות ארגונית
2. השערה שנייה: קיים קשר חיובי בין רמת המחויבות לבין תפיסת הביצועים של העובדים.
ממצאי המחקר העלו , אם כן כי קיים קשר חיובי בין שביעות רצון לבין מחויבות ארגוני ו-קיים קשר חיובי בין מחויבות ארגונית לבין ביצועים. כלומר, עלייה בשביעות רצון ומחויבות ארגונית, תגביר ביצועים.
1.מבוא
1.1 תיאור הארגון
1.2 הבעיה העסקית
1.3 שאלת המחקר
1.4 מטרות המחקר
2.סקירה ספרותית
ביצועים
שביעות רצון מעבודה
מחויבות ארגונית
הקשר בין שביעות רצון ומחויבות ארגונית
הקשר בין מחויבות ארגונית לביצועים
2.1 רציונאל המחקר
2.2 מודל המחקר
2.3 השערות המחקר
3.מתודולוגיה
3.1 הגדרת המשתנים
3.2 מערך המחקר
3.3 דגימה
3.4 כלי המחקר
3.5 הליך המחקר
3.6 הצעה לעיבוד הנתונים
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית – משתנים דמוגראפיים
4.2 סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר
4.3 הסקה סטטיסטית
5. דיון וניתוח
6. סיכום, מסקנות והשלכות
7. ביבליוגרפיה
8. שאלון המחקר