הטלפון שלנו: 04-6959690
האימייל שלנו: info@academit.co.il
אקדמית אקדמית
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
  • 0 פריטים₪0.00
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
אקדמית
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
טקטיקות בפניה לפתרון בעיות או שעורי בית במתמטיקה ויכולות התלמיד בבית ספר יסודי (מק"ט : 2371868)

התפתחות הידע המתמטי בקרב ילדים בביה"ס היסודי מלווה בקשיים בלימוד האלגברה ואכן מדובר באחד מהנושאים הקשים בתוכנית הלימודים במתמטיקה.

מחקר זה עוסק  בשאלה, האם קיים קשר תפיסת יכולות התלמיד בחשבון העדפת דרכי התמודדות עם שעורי הבית ומשתנים דמוגראפיים

הבסיס התיאורטי עליו נשענה העבודה הנוכחית, גרס כי תלמידים עוד בכיתות היסוד מתקשים במקצוע המתמטיקה מסיבות שונות ומגיעים בסופו של עניין להישגים נמוכים. יש הטוענים כי התלמידים מגיעים, טרם למידתם את הנושא, עם ידע  בלתי פורמאלי ועם הבנה בסיסית הלקוחה מחיי היום יום. ידע זה עשוי לעיתים להיות למכשול ולעיתים לתרום להתפתחות הבנתו התקינה של התלמיד.

מטרותיו של המחקר הינן:

  • לחקור לעומק את תפיסת יכולות התלמיד בחשבון
  • לחקור לעומק את העדפת דרכי התמודדות עם שעורי הבית
  • להבין את מהות הקשר בין תפיסת יכולות התלמיד בחשבון העדפת דרכי התמודדות עם שעורי הבית ומשתנים דמוגראפיים

מבנה המחקר:

  • פרק מבוא הכולל את הרציונאל של העבודה

פרק סקירת הספרות ובו התייחסות לנושאים הבאים :

  1. הידע המתמטי בקרב ילדים: סקירה והתפתחות,
  2. תיאוריות ההתפתחות בשלבים" על פי פיאז'ה,
  3. הגישות השולטות בהוראת המתמטיקה
  4. הצורך בשימוש במודלים בהוראת חשבון
  5. הישגים במתמטיקה בקרב תלמידים בישראל
  6. כיצד ניתן לשפר את ההישגים במתמטיקה ?
  7. טקטיקות מסייעות להבנת בעיות במתמטיקה.
  • פרק ממצאי המחקר ותובנות העולם ממצאים אלו בנוסף לרפלקציה האישית והמקצועית.

משתתפי המחקר:

186 תלמידים , מתוכם  98 נחקרים ו- 88  נחקרות.  התלמידים אשר השתתפו במחקר היו תלמידי כיתות ה'  ותלמידי כיתות ו' כמו כן, רוב הנחקרים ציינו כי  קיים בבית מחשב המחובר לאינטרנט.

מסקנות

  • הממצאים העיקריים העולים  מלמדים  כי בנות תופסות את רמתן במקצוע החשבון במידה רבה יותר מבנים באופן מובהק
  • בנות משקיעות מאמצים רבים יותר מאשר בנים באופן מובהק
  • קיים קשר חיובי בין דרוג גבוה לפניה לפתרון של קריאת ספר או מחברת בהתמודדות עם קושי בשיעורי הבית לבין תפיסת רמתו של התלמיד במקצוע החשבון
  • למוטיבציה בהכנת ש"ב  והצלחה בהכנת שיעורי הבית
  • קיים קשר חיובי מובהק בין תפיסת ההצלחה בהכנת ש"ב לבין העדפת חיפוש חומרים באינטרנט
  • קיים קשר דומה בין  דירוג העדפת החיפוש בחומרים שונים לתפיסת התלמיד את רמתו בחשבון
  • למידת המוטיבציה בהכנת שיעורי הבית, למידת השקעת המאמצים בהכנת שיעורי הבית וכן במידת תפיסת ההצלחה בהכנת ש"ב , ככל שהתלמיד תופס את יכולתו כגבוהה יותר בחשבון ובהתמודדות עם שעורי הבית, הוא יעדיף להשתמש בפתרונות  מהסוג של התוך אישי
  • קיים קשר חיובי מובהק בין ההתנהגות התוך אישית בפתרון ש"ב לתפיסת היכולות במקצוע המתמטיקה
תוכן עניינים

מבוא
1. סקירת ספרות
1.1 הידע המתמטי בקרב ילדים: סקירה והתפתחות
1.2 תיאוריות ההתפתחות בשלבים על פי פיאזה
1.3 הגישות השולטות בהוראת המתמטיקה
1.4 הצורך בשימוש במודלים בהוראת חשבון
1.5 הישגים במתמטיקה בקרב תלמידים בישראל
1.6 כיצד ניתן לשפר את ההישגים במתמטיקה?
1.7 טקטיקות בפניה לפתרון בעיות או שעורי בית במתמטיקה בבית ספר יסודי
2. מתודולוגיה
2.1 אוכלוסיית המחקר
2.2 כלי המחקר
2.3 הליך המחקר
3. ממצאים
4. דיון וסיכום
5. ביבליוגרפיה
6. נספחים
6.1 פלטי SPSS
6.2 שאלון המחקר

טקטיקות בפניה לפתרון בעיות או שעורי בית במתמטיקה ויכולות התלמיד בבית ספר יסודי
מק"ט
2371868
תיאור
סמינריון כמותי
מספר עמודים
37
מספר מילים
7261
מספר מקורות בעברית
15
מספר מקורות באנגלית
14
מחיר (כולל מע"מ)
₪168.35₪259
לצפיה בסמינריון לדוגמה לחץ כאן
מחיר העבודה
₪259
₪168.35
רשימת מקצועות
  • אמנות
    • א. סמינריונים באמנות
    • ב. סקירות ספרות באמנות
    • ג. תולדות האמנות
  • אנתרופולוגיה
    • א. סמינריונים באנתרופולוגיה
    • ב. סקירות ספרות באנתרופולוגיה
  • ארכיאולוגיה
    • א. סמינריונים בארכאולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בארכאולוגיה
  • ביולוגיה
    • א. סמינריונים בביולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בביולוגיה
  • בריאות
    • א. סמינריונים בבריאות
    • ב. סקירות ספרות בבריאות
    • ג. הפרעות
    • ד. לקויות
    • ה. התמכרויות
    • ו. מחלות
    • ז. סיעוד
  • היסטוריה
    • א. סמינריונים בהיסטוריה
    • ב. סקירות ספרות בהיסטוריה
    • ג. יהדות
    • ד. ישראל
    • ה. ציונות
    • ו. אירופה
    • ז. מזרח תיכון
    • ח. ארצות הברית
    • ט. שואה
    • י. איסלאם
    • יא. אסיה
  • חינוך
    • א. סמינריונים בחינוך
    • ב. סקירות ספרות בחינוך
    • ג. פסיכולוגיה בחינוך
    • ד. שיטות חינוך
    • ה. הוראה
    • ו. חינוך מיוחד
    • ז. הגיל הרך
    • ח. השכלה גבוהה
    • ט. בלתי פורמלי
    • י. חינוך גופני
    • יא. חינוך דמוקרטי
    • יב. חינוך ממלכתי דתי ציוני חרדי
  • כלכלה
    • א. סמינריונים בכלכלה
    • ב. סקירות ספרות בכלכלה
    • ג. שוק ההון
    • ד. עבודה
    • ה. כלכלת ישראל
    • ו. ציבורית
    • ז. סקירות ספרות בכלכלת ישראל
    • ח. כלכלה בינלאומית
    • ט. דיור ונדל"ן
  • כללי
  • מדעי המדינה
    • א. סמינריונים במדעי המדינה
    • ב. סקירות ספרות במדעי המדינה
    • ג. ממשל צבא ופוליטיקה
    • ד. מדינת ישראל
    • ה. דת ולאום
    • ו. סקירות ספרות במדינת ישראל
    • ח. מדינות בעולם
    • ט. יחסים בין לאומיים
    • י. מיעוטים
    • יא. מלחמות
    • יב. המזרח תיכון
    • יג. מדיניות ציבורית
    • יד. מזרח תיכון
    • יז. אפריקה
    • יח. טרור
    • יט. איראן
  • מדעי הסביבה
    • א. סמינריונים במדעי הסביבה
    • ב. סקירות ספרות במדעי הסביבה
  • מנהל עסקים
    • א. סמינריונים במנהל עסקים
    • ב. סקירות ספרות במנהל עסקים
    • ג. אסטרטגיה עסקית
    • ד. ניהול כללי
    • ה. ניהול משאבי אנוש
    • ו. ניהול השיווק
    • ז. יחסי עבודה
    • ח. ניהול הפרסום
    • ט. תעסוקתית
    • י. מוסר ועסקים
    • יא. ניהול בינלאומי
    • יב. יזמות
    • יג. קריירה
    • יד. מערכות מידע
  • מקרא
    • א. סמינריונים במקרא
    • ב. סקירות ספרות במקרא
  • משאבי אנוש
    • א. סמינריונים במשאבי אנוש
    • ב. סקירות ספרות במשאבי אנוש
    • ג. שביעות רצון
    • ד. סגנונות ניהול/מנהיגות
    • ה. מוטיבציה/הנעת עובדים
    • ו. כוונות עזיבה
    • ז. ביצועי עובדים
    • ח. אקלים/תרבות ארגונית
    • ט. מחויבות ארגונית
    • י. לחץ ושחיקה
    • יא. התנגדות לשינוי
    • יא. תגמול
    • יב. קונפליקט בית עבודה
    • יג. שיתוף בקבלת החלטות
    • יד. אי בטחון תעסוקתי
    • יז. זהות/הזדהות ארגונית
    • יח. חוללות עצמית
  • משפטים
    • א. סמינריונים במשפטים
    • ב. סקירות ספרות במשפטים
    • ג. חוקתי
    • ד. עבודה
    • ה. עונשין
    • ו. משפט בינלאומי
    • ז. קניין
    • ח. חברות
    • ט. דיני חוזים
    • י. מכרזים
  • סוציולוגיה
    • א. סמינריונים בסוציולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בסוציולוגיה
    • ג. כללית
    • ד. מגדר
    • ה. חינוכית
    • ו. זוגיות ומשפחה
    • ז. ארגונית
    • ח. דתיות
    • ט. טיפולי
    • י. עוני
  • ספורט
    • א. סמינריונים בספורט
    • ב. סקירות ספרות בספורט
  • סקירות ספרות
    • א. אמנות
    • ב. היסטוריה
    • ג. חינוך
    • ד. כלכלה
    • ה. מדעי המדינה
    • ו. מדעי הסביבה
    • ז. מנהל עסקים
    • ח. משאבי אנוש
    • ט. משפטים
    • י. סוציולוגיה
    • יא. פסיכולוגיה
    • יב. קולנוע
    • יג. תקשורת
    • יד. תרבות
    • יז. מקרא
    • יח. בריאות
  • ערביי ישראל/מגזר ערבי
    • א. סמינריונים בערביי ישראל
    • ב. סקירות ספרות בערביי ישראל
    • ג. חברה וקהילה
    • ד. חינוך והשכלה
    • ה. זוגיות ומשפחה
    • ו. תעסוקה
    • ז. סמינריונים בסכסוך ערבי ישראלי
    • ח. סקירות ספרות בסכסוך ערבי ישראלי
    • ט. ממשל ופוליטיקה
    • י. תקשורת
  • פילוסופיה
    • א. סמינריונים בפילוסופיה
  • פסיכולוגיה
    • א. סמינריונים בפסיכולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בפסיכולוגיה
    • ג. חברתית
    • ד. חינוכית
    • ה. אישיות
    • ו. תעסוקתית
    • ז. קלינית
    • ח. בינתרבותית
    • ט. ארגונית
    • י. פיננסית
  • פרסום
    • א. סמינריונים בפרסום
    • ב. סקירות ספרות בפרסום
  • קרימינולוגיה
    • א. סמינריונים בקרימינולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בקרימינולוגיה
  • שאלונים
    • א. משאבי אנוש
    • ב. ניהול השיווק
    • ג. שירות לקוחות
    • ד. חינוך
  • שוק ההון
    • א. סמינריונים בשוק ההון
    • ב. סקירות ספרות בשוק ההון
  • שיווק
    • א. סמינריונים בשיווק
    • ב. סקירות ספרות בשיווק
  • שירות לקוחות
    • א. סמינריונים בשירות לקוחות
    • ב. סקירות ספרות בשירות לקוחות
    • ג. כוונות רכישה/קניה
    • ד. איכות השירות
    • ה. שביעות רצון מהשירות/מוצר
    • ו. תפיסת מחיר
    • ז. נאמנות/נטישת לקוחות
    • ח. נכסיות מותג
  • תקשורת
    • א. סמינריונים בתקשורת
    • ב. סקירות ספרות בתקשורת
    • ג. תקשורת אלקטרונית
    • ד. תקשורת המונים
    • ה. עיתונות
    • ו. רשתות חברתיות
  • תרבות
    • א. סמינריונים בתרבות
    • ב. סקירות ספרות בתרבות
    • ג. תרבות ופנאי
    • ד. ספרות
    • ה. קולנוע
    • ו. מוזיקה ושירה
    • ז. מחול
צור קשר

אקדמית באינטרנט – מאגר עבודות סמינריוניות ואקדמאיות מוכנות. אקדמית מציעה לכם הנחייה בכתיבת עבודת סמינריון לתואר ראשון ותואר שני, כתיבת הצעות מחקר, עיבודים סטטיסטיים, תרגום, הכנה של פרוייקטים לדוקטורט ועוד…

  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • תקנון
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • צור קשר
  • סליקת כרטיסי אשראי
פיתוח ובניית אתרי וורדפרס – הוסט סנטר
כל הזכויות שמורות © 2020 אקדמית.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס