עבודת סמינריון אקדמית הבוחנת את השפעת ניחוח דיילת המכירות על היקף הקנייה.
מטרתו של המחקר הנוכחי הייתה לבחון את השפעת ניחוח דיילת המכירות על היקף הקנייה.
בדיקת השאלה המחקרית נבחנה בקרב 98 נחקרים, נשים וגברים. הגיל הממוצע שחושב עמד על 25.66, מרביתם סטודנטים. המחקר האיכותי כלל 3 מרואיינים: קונדיטור, מסעדן וקוסמטיקאית.
במסגרת המחקר נעשה שימוש בשאלון וראיון. השאלון כלל שאלון פרטים דמוגרפיים, שאלון תפיסת מידת ההשפעה החיובית של ריח הדיילת ושאלון כוונות רכישה. כמו כן, במסגרת מחקר זה נעשה שימוש בראיון, אשר כלל 4 שאלות הנוגעות להשפעת הריח על הלקוח.
בדיקת השערות המחקר כלל שתי השערות:
השערה 1–קיים קשר חיובי בין מידת ההשפעה של ריח הדיילת לכוונות הרכישה של הלקוחות, ככל שההשפעה של ריח הדיילת חיובית יותר, כוונת הרכישה תהיה רבה יותר
השערה 2–ימצא שקיים הבדל בין גברים לנשים במידת תפיסת ההשפעה של ריח הדיילת
ממצאי המחקר מצאו כי קיים קשר בין ריח לבין רכישה ומכאן שעל משווקים להתמקד במיתוג ריח על מנת לקדם את מכירות החברה.
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 התנהגות צרכנים
2.2 מותג וערך המותג
2.3 כוונות רכישה–הגדרות
2.4 ממדים המשפיעים על כוונות רכישה
2.5 מיתוג רגשי
2.6 מיתוג חושי
2.7 מיתוג ריח
3. מתודולוגיה
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 אוכלוסיית המחקר
3.4 שיטת הניתוח
3.5 סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר
4. תוצאות
5. דיון וסיכום
6. ביבליוגרפיה
SPSS.7
8. שאלון המחקר
9. ראיונות