עבודת סמינריון אקדמית הבוחנת את הקשר בין מיתוג חושי (ריח), תפיסת איכות המותג לבין כוונות רכישה.
הגורמים המשפיעים על הלקוח בהחלטתו לקנות מוצר הנם דינמיים ומידת השפעתם משתנה עם הזמן. שינויים אלו נובעים מסיבות שונות כמו השפעות גלובליות,כניסת מתחרים, איכויות שונות, התפשרויות על טיב כנגד מחיר, אמינות וגורמים רבים אחרים.
מחקר זה יעסוק בשאלה מרכזית אחת והיא הקשר בין מיתוג חושי (ריח), תפיסת איכות לבין כוונות רכישה.
מטרות המחקר העיקריות הן ראשית הבנת המושגים מיתוג רגשי, חושי וריחני והשפעתם על תפיסת איכות המוצר ועל כוונות הרכישה. כלומר, המטרה העיקרית הנה הבנת אפקטיביות המותג הריחני על פני מותגים רגילים בשוק. המטרות המשניות של המחקר הנוכחי הן הבנת המשתנים איכות מוצר וכוונות רכישה ובדיקתם בעת קניית מוצרים אלו ואחרים.
לצורך בדיקת שאלת המחקר ומטרות המחקר הופץ שאלון בקרב 98 נחקרות אשר נחלקו לשתי קבוצות וכן נבדקה סוגיית הקשר בין מיתוג חושי (ריח), תפיסת איכות לבין כוונות רכישה בקרב שתי הקבוצות (קבוצת מחקר קבילה תחבושות ריחניות וקבוצות ביקורת–קיבלה תחבושות רגילות).
במסגרת המחקר הנוכחי נבדקו השערות המחקר הבאות:
1.יימצא קשר חיובי בין תפיסת איכות המוצר לבין כוונות רכישת המוצר.
2.תפיסת איכות המוצר הריחני תמצא גבוהה יותר מאשר תפיסת איכות המוצר הרגיל.
3. יימצאו כוונות רכישה גבוהות יותר למוצר הריחני מאשר למוצר הרגיל.
4. יימצאו הבדלים בתפיסת איכות המוצר בין נשים צעירות ומבוגרות, צעירות יתפסו את המוצר הריחני כאיכותי יותר לעומת מבוגרות אשר יתפסו את המוצר הלא ריחני כאיכותי יותר.
5. יימצאו הבדלים בכוונות הרכישה בין נשים עובדות ונשים שאינן עובדות, עובדות יעדיפו מוצר ריחני במידה רבה יותר לעומת נשים שאינן עובדות.
6. יימצא קשר חיובי בין מספר שעות הפעילות מחוץ לבית ומספר שעות הפעילות הספורטיבית לבין כוונות הרכישה של התחבושת הריחני.
1. מבוא
2. החלק התאורטי
2.1 התנהגות צרכנים
2.2 מותג וערך המותג
2.3 נאמנות למותג
2.4 תפיסת איכות המותג
2.5 כוונות רכישה–הגדרות
2.6 ממדים המשפיעים על כוונות רכישה
2.7 מיתוג רגשי
2.8 מיתוג חושי
2.9 מיתוג ריח
3. החלק המחקרי
3.1 כלי המחקר
3.2 אוכלוסיית המחקר
3.3 הליך המחקר
3.4 ממצאי המחקר
4. דיון
5. מסקנות
6. המלצות
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים
שאלון המחקר
SPSS