שתהליך הערכת "הלמידה" בעזרת מבחנים לפני ואחרי ההדרכה אינה משמשת כלי מבחן יעיל לחלוטין לצורך בדיקת ביצועי עובד, וזאת משום שייתכן שגורמים שאינם מפוקחים על ידינו ולא ההדרכה בלבד, היא הגורם שהשפיעו על השינוי.
מטרת המחקר הייתה לבחון מהם הגורמים לחוסר מיומנותם של המרצים בתוכנית "אפשר גם אחרת"?
עבודת המחקר הנוכחית עסקה בארגון פ.ר.ש אשר הוקם בתחילת שנת 2005 כגוף ששם לעצמו כמטרה ברורה, פיתוח מיומנות הנהיגה לכלל האוחזים בהגה.
קהל היעד הינו נהגים/ות ותיקים בעלי הרגלי ונהגים/ות צעירים אשר לא הצליחו לפתח מיומנות נהיגה נדרשות. סגל מדריכי "פ.ר.ש" מורכב ממדריכים מהמנוסים בתחום, העוסקים שנים רבות בתחום הוראת הנהיגה,הוראת נהיגה מתקדמת ,הרצאות בבתי ספר,מוסדות ציבוריים כגון משטרת ישראל , צה"ל , חברות הייטק וחברות מסחריות שונות.
לאור מחסור במרצים פעילים בחברת פ.ר.ש, על אף שנערכה הכשרת מרצים , מחקר זה בחן את שאלת המחקר הבאה :
מה הם הגורמים לחוסר מיומנותם של המרצים בתוכנית "אפשר גם אחרת"?
השאלה המחקרית נבדקה בקרב 40 נחקרים בני 25-65 ברובם, נשואים , בעלי השכלה על תיכונית, מרביתם למדו את הוראת הנהיגה ולרוב הנחקרים וותק של למעלה משנתיים בארגון.
כלי המחקר היה שאלון אשר נחלק ל-4 חלקים כדלהלן:
- שאלון דמוגראפי: מין , גיל ועוד.
- שביעות רצון מההדרכה ( בר חיים , 1995).
- שאלון ביצועים
- שאלון תהליכי מיון (שטאובר, 2002)
במסגרת המחקר נבדקו 2 השערות מחקריות
- קיים קשר חיובי בין שביעות רצון מההדרכה לבין ביצועים
- קיים קשר בין שיטת המיון של העובד לבין ביצועי העובד
1.מבוא
1.1 הרקע לבעיה העסקית
1.2 הבעיה העסקית
1.3 שאלת המחקר
1.4 מטרות המחקר
1.4.1 מטרה אקדמית
1.4.2 מטרת יישומית
2. סקירת ספרות
2.1 מבואה
2.2 תהליכי מיון
2.2.1 הגדרה
2.2.2 מודלים ותיאוריות
2.2.3 הקשר בין תהליכי מיון לבין הדרכה
2.3 הדרכה
2.3.1 הגדרה
2.3.2 מודלים ותיאוריות
2.3.3 הקשר בין אפקטיביות ההדרכה לביצועים
2.4 ביצועים
2.4.1 הגדרה
2.4.2 מודלים ותיאוריות
2.5 סיכום
2.6 מודל המחקר
2.7 השערות המחקר
3. מתודולוגיה
3.1 הגדרת המשתנים
3.1.1 ביצועים
3.1.2 הדרכה
3.1.3 תהליכי מיון
3.2 מערך המחקר
3.3 אוכלוסיית המחקר
3.4 מדגם
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר
4.ממצאים
4.1 מאפייני המדגם
4.2 סטטיסטיקה תיאורית
4.3 סטטיסטיקה הסקתית
5. דיון וניתוח
5.1 הצגת הארגון והבעיה העסקית
5.2 דיון
5.3 מסקנות
5.4 מגבלות
5.5 המלצות
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה
8. שאלון המחקר