התחרות הגדלה בשוק הגלובלי, מובילה חברות לידי הכרה כי לשמר לרקוחות קיימים ולמנוע נטישה. על אף העובדה כי קיים מחקר מקיף אודות חשיבות שימור לקוחות קיימים לשם הצלחת העסק, הגורמים להתנהגות לקוחות ופרשנות התנהגותם איננה ברורה וחד משמעית.
שאלת המחקר הנוכחי הנה האם קיים קשר בין אחריות תאגידית לבין נטישת לקוחות בקרב לקוחות בנק
על פי הספרות המחקרית תאגידים אשר נוהגים לתרום לקהילה מקבלים מן התקשורת סיקור אוהד הרבה יותר מאשר אותם ארגונים אשר להם אין משנה סדורה בתרומות לקהילה.
התנהלותה החברתית – סוציאלית של החברה מובילה לאהדת הלקוח ולשיפור תדמית החברה ולמניעת נטישת לקוחות. נקודת המבט הצרכנית ביחס לאחריות חברתית וחשיבותה ומהם ההיבטים הרלוונטיים של CSR מהווה מדד לעמדה שלילית או חיובית כלפי הארגון.
השערת המחקר: איכות ממשל תאגידי תורם באופן חיובי למניעת נטישת לקוחות.
הליך המחקר: במסגרת המחקר הנוכחי נבחנו כאמור 30 מקרים בהם ציוני דרוג מעלה מסבירים את השינוי בהיקף הנכסים הפרטיים של לקוחות בנק
על מנת לענות על שאלות המחקר, העבודה הנוכחית מתבססת על מאמרים, מחקרים וספרות רלוונטית, כמו כן שיטת המחקר הינה כמותית אשר יושמה באמצעות מדגם מקרים אקונומטריים אשר בחנו את המשתנים הנידונים והקשרים/הבדלים ביניהם מבחינה סטטיסטית.
עבודה זו דנה כאמור בבעיה עמה מתמודד ענף הבנקאות ככלל ובנק פועלים בפרט: שמירת לקוחות ושמירה על רווחיות חברה גדולה הבעיה הנדונה בעבודה זו היא, כאמור, החשש מירידה בהיקף המכירות בעקבות נטישת לקוחות וזאת בשל אי התייחסות מספקת לרמת האחריות התאגידית של הבנק.
• מבוא
• סקירת ספרות
• נטישת לקוחות
• אחריות תאגידית
• הקשר בין אחריות תאגידית לבין נטישת לקוחות
• השיטה
• שאלת המחקר
• השערת המחקר
• מדגם
• כלי המחקר
• תוצאות
• דיון וסיכום
• ביבליוגרפיה
• נספחים