האנליסטים פועלים כמתווכי מידע המעבירים מידע על חברות ללקוחותיהם על ידי אספקת תחזיות רווח, המלצות זמניות של קניה ומכירת מניות ומידע רלוונטי אחר. לכן אנליסטים עשויים להוות מקור קריטי למידע עבור משקיעים לגבי המניה.
עבודת סמינריון זו בוחנת את הקשר בין פרסום אזהרת רווח לבין תשואת המנייה.
חברות פתחו שיחות ועידה בפני משקיעים פרטיים, שיכלו עכשיו להגיב למידע בלי להיות בהכרח תלויים באנליסטים. יתרונות אלו מאפשרים למידע להגיע למגוון רחב של משקיעים באופן מהיר ושוויוני, ובכך להפחית את ההלם כתוצאה מרווחים או מהכרזות אחרות.
דרך נוספת להפחתת תלות החברות באנליסטים ולמניעת העדפות בין חברות למשקיעים גדולים ולאנליסטים הייתה על ידי יישום תקנת גילוי הוגן (RFD) ב-23 אוקטובר 2000. העיקרון השלילי שעומד מאחורי יישום תקנת גילוי הוגן היא שהיא עשויה לאפשר לחברות לספק פחות מידע לשווקים הפיננסיים.
אם למשקיעים יש פחות מידע, עשוי להיות הלם גדול מידי כתוצאה מרווח או הכרזות מסוגים אחרים. אזהרות רווח נבחנות כאן כיוון שהן מייצגות סוג של הכרזות העשויות להיות מושפעות עקב תקנות גילוי.
לפני קיומה של RFD אנליסטים קיבלו באופן קבוע רמזים על הכרזות רווח לפני ההכרזה הרשמית של החברה. במידה ו-RFD אפקטיבית באמת, מידע שלילי על חברות אמור להתפזר באופן שווה לאורך זמן ולא להיות מודלף זמן קצר לפני ההכרזה על אזהרת רווח.
השאלה בה יעסוק המחקר הנוכחי היא האם קיים קשר בין פרסום אזהרת רווח לבין תשואת המנייה?
בדיקת השאלה המחקרית תיערך באמצעות סקירת ספרות מקצועית בנושא אזהרת רווח והתנהגות המנייה וכן מחקר אמפירי אשר יקיף חברות ציבוריות בישראל.
הממצאים במחקר התייחסו לשאלת קיומו של הקשר בין אזהרת הרווח למניה לבין השגת תשואה עודפת / תשואת חסר על פני המדד המייצג ביום ההמלצה וכן ב 14 ימים אחרי ההמלצה.
במסגרת המחקר נבדקו 5 השערות מחקר כדלהלן:
- השערת ראשונה : יימצא כי קיימת תשואה שלילית עודפת לתשואת המניה על פני מדד הייחוס בתקופה של 14 יום לפני פרסום אזהרת הרווח לפי מודל CAR
- השערת שנייה : יימצא כי קיימת תשואה עודפת שלילית לתשואת המניה על פני מדד הייחוס בתקופה של 14 אחרי פרסום אזהרת הרווח לפי מודל CAR
- השערת שלישית : יימצא כי קיימת תשואה עודפת שלילית לתשואת המניה על פני מדד הייחוס בתקופה של 14 יום לפני פרסום אזהרת הרווח לפי מודל AR
- השערת רביעית : יימצא כי קיימת תשואה עודפת שלילית לתשואת המניה על פני מדד הייחוס בתקופה של 14 אחרי פרסום אזהרת הרווח לפי מודל AR
- השערה חמישית : יימצא כי סחירות, גודל , סיכון ורווחיות מנבאים את התשואה העודפת של המניה ביום פרסום אזהרת הרווח, ביום השביעי של אחרי הפרסום וכן ביום ה 14 של אחרי פרסום אזהרת הרווח
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירה ספרותית
4. נתונים
5. שיטה: יעילות השוק
6. השערות המחקר
7. תוצאות המחקר
8. רגרסיה
9. דיון ומסקנות
10. ביבליוגרפיה
11. נספחים